Изправен пред бурно развиващия се и свръхконкурентен пазар на електромобили в Китай, Ford Motor трябва да преобрази бранда си, за да повиши потенциала си на най-големия автомобилен пазар в света.

Това става ясно от изказване на главния изпълнителен директор на автомобилния производител Джим Фарли, цитирано от Reuters, който добавя:

"Ще трябва да преосмислим какво означава марката Ford на място като Китай. Ние не можем да бъдем център на пазара там, тъй като той е абсолютно препълнен", категоричен е той, без да дава допълнителни подробности относно стратегията за предефиниране на приоритетите на компанията.

VW губи пазарен дял в Китай, отговаря с 10 нови е-модела до 2026Като цяло утвърдените чуждестранни марки губят позиции в надпреварата с някои местни конкуренти на най-големия автомобилен пазар в света
През първото тримесечие продажбите на Ford в Китай намаляват заедно с пазарния ѝ дял, което е факт и за други утвърдени световни производители, тъй като продажбите на електрически и хибридни автомобили с акумулаторни батерии отбелязват бум за сметка на тези с ДВГ. Но този бум е воден от китайската компания BYD, а не от традиционните участници на автомобилния пазар, които изостават.

Единствените премиум марки, които успяват в Китай, са изцяло насочени към електромобилите от самото начало на дейността си, с акцент върху технологиите, "цифровото преживяване" на водачите и услугите, посочва Фарли и дава пример с местни играчи като Xpeng, Nio и Li Auto.

“Дори държавните автомобилни производители в Китай са създали нови марки изцяло за електрически превозни средства. Диференциацията наистина се свежда до технологиите и услугите", казва той във видеоклип от автомобилното изложение в Шанхай.

В него той също така предупреждава, че BYD, производител на най-популярния електрически модел в Китай и доминант на пазара на електромобили и плъгин хибриди, има изключителна преднина в контрола на всички ключови елементи във веригата за доставки.

Ford представи нов електрически кросоувър за европейския пазар Европейските потребители за първи път ще имат достъп до някои нови функции на производителя като автоматизирана смяна на лентата чрез педал
"Те са напълно вертикално интегрирани, чак до батериите. Никой по света не е успял да направи това", акцентира изпълнителният директор на Ford.

И това се потвърждава от факта, че BYD използва автомобилното изложение в Шанхай тази седмица, за да представи електромобил, наречен Seagull, който шокира анализатори и ръководители на индустрията с комбинацията си от дизайн, обхват на батериите и цена.

Още повече, че базовият модел идва на цена от 11 300 долара - много по-ниска от тези на най-известните електромобили.