Изправен пред бурно развиващия се и свръхконкурентен пазар на електромобили в Китай, Ford Motor трябва да преобрази бранда си, за да повиши потенциала си на най-големия автомобилен пазар в света.
Това става ясно от изказване на главния изпълнителен директор на автомобилния производител Джим Фарли, цитирано от Reuters, който добавя:
"Ще трябва да преосмислим какво означава марката Ford на място като Китай. Ние не можем да бъдем център на пазара там, тъй като той е абсолютно препълнен", категоричен е той, без да дава допълнителни подробности относно стратегията за предефиниране на приоритетите на компанията.
Единствените премиум марки, които успяват в Китай, са изцяло насочени към електромобилите от самото начало на дейността си, с акцент върху технологиите, "цифровото преживяване" на водачите и услугите, посочва Фарли и дава пример с местни играчи като Xpeng, Nio и Li Auto.
“Дори държавните автомобилни производители в Китай са създали нови марки изцяло за електрически превозни средства. Диференциацията наистина се свежда до технологиите и услугите", казва той във видеоклип от автомобилното изложение в Шанхай.
В него той също така предупреждава, че BYD, производител на най-популярния електрически модел в Китай и доминант на пазара на електромобили и плъгин хибриди, има изключителна преднина в контрола на всички ключови елементи във веригата за доставки.
И това се потвърждава от факта, че BYD използва автомобилното изложение в Шанхай тази седмица, за да представи електромобил, наречен Seagull, който шокира анализатори и ръководители на индустрията с комбинацията си от дизайн, обхват на батериите и цена.
Още повече, че базовият модел идва на цена от 11 300 долара - много по-ниска от тези на най-известните електромобили.