Лесното достигане до крайните клиенти и покриването на основни потребности са двете неща, които правят сътрудничеството между застрахователите и банките особено успешно в животозастраховането, както компанията ни доказва от 5 години насам. Това каза Евгени Бенбасат, изпълнителен директор на ОББ MetLife, на форума, организиран от Profit.bg „Шумът на парите".

Според Бенбасат в последните години в България се наблягаше на традиционния канал на агентите и той е добър, професионален и трябва да го има. Но се изисква много повече работа един агент да достигне до крайния клиент. Какъв трябва да е броят на агентите в България, за да могат да достигнат до всички хора в България? Но влизайки в банка, която те обслужва и от която си доволен, ти вече си по-близо и до животозастрахователя.

В България банките традиционно се ползват с доверието на хората и животозастрахователите трябва да използват този статут, за да достигнат до повече хора, особено в малките населени места.

В същото време България е една от страните, в които, ако имаш нисък доход, не ти е позволено да се разболееш или да се пенсионираш рано. Какви са алтернативите? Да не би пенсионната или здравната система? У нас имаме много слабо развита пенсионна система, много слабо развита здравна система и най-ниското проникване на животозастраховане в Източна Европа. Тази комбинация трябва да се промени.

Другото особено важно нещо е, че с продукта си ние задоволяваме много основна потребност, особено за хората, които имат кредити. Нуждата да дадеш сигурност на своите близки, роднини, приятели, поръчители, ако се случи нещо с теб да не се окажат принудени да плащат дълговете ти.

Над 300 хил. човека в мрежата на ОББ са получили покритие срещу този риск само в първите три години от съществуването на компанията ОББ - MetLife. Компанията е на пазара от 5 години, а в последните три сме изплатили щети за над 8 млн. лв. по такива застраховки. Над 1 500 семейства не е трябвало да изплащат големи суми по кредити на близките си.

Когато се говори за банково застраховане винаги се поставя въпросът дали типичен банков служител може да ми достави същото качество на услугата, както един агент?

Да възможно е, с необходимата усилие инвестиция и време. Това, което ние направихме през последните години е да създадем имахме специална структура, която се занимава с постоянно обучение на банкови служители и осигуряваме присъствие за консултация и съвет, за да може наистина да осигурим на клиентите в банката спокойствие и сигурност, че същте банкови служители, които съветват за кредит, могат да ги посъветват и за животозастрахователните продукти.

Услугите, които предлагаме са всъщност допълване на портфолиото на банката и заемане на ниша, която тя не може да запълни. Средният депозит е 12 месеца, максималният е 3 години, а има клиенти, които биха искали да гарантират сигурността си за 10-15-20 години. Ние даваме алтернатива за защита на семейството и на спестяванията. Въпросът е човек да може да получи помощ отвън при трудна ситуация, а не да прибягва до спестяванията си.

Много е важно да се осигури качесвено обучение и развитие на хората ,за да не разочароваме клиентите си при първоначалния досег с услугата. И изпълнявайки тези изисквания банките могат да бъдат ключов канал за проникването на животозастраховането, смята Бенбасат.

„Шумът на парите" 2011 се реализира благодарение на: ПОК Доверие, Emporiki Bank, MetLife, KIA Motors, MKB Unionbank, БенчМарк Финанс, Енемона и Джони Уокър.

Медийни партньори на събитието са: insurance.bg, DarikFinance.com, econ.bg, infostock.bg, news.bg, money.bg, Darik Radio, imoti.net, EBF TV, сп. Мениджър, сп. Enterprise, сп. Prime Time, сп. Yachting & Lifestyle, Градът Медиа Груп.