Ползване на ваканционни имоти по график въвеждат у нас

1430
Ползване на ваканционни имоти по график въвеждат у нас

Международната федерация по недвижими имоти (FIABCI) организира в България от 10 - 17 септември съвещание на своите руски и български клонове, стана ясно на пресконференция днес в „София Прес".

Основен акцент в програмата е съживяването на интереса към луксозните, жилищните и ваканционните имоти у нас, които отбелязват съществен спад от началото на кризата.

Начело на събитието ще застане президентът на FIABCI Европа Александър Романенко. Той ще вземе участие в анализите на предлаганите инвестиционни възможности у нас и заедно със своите руски колеги ще присъства на презентации на атрактивни имоти по Северното и Южното Черноморие. Според международните и родните експерти в сектора има отлив на инвестиционен интерес от традиционните купувачи в България - Англия и Ирландия.

Лошото строителство, ниската доходност на закупените имоти (3-5 %), презастрояването на комплексите, лошото управление и недоизградената транспортна инфраструктура са сред причините за отдръпването на английския пазар. Въпреки че се забелязва спад и при търсенето от страна на купувачи от други пазари, големите пазари на Русия и Скандинавието очаквано са тези, които ще вдъхнат нов живот на сделките у нас. Купувачите от тези страни се ориентират към проекти с допълнителни екстри, луксозни обекти с много зеленина, обекти за собствени нужди, т.е. за разлика от англичаните те не се интересуват толкова от доходността. Има интерес и за инвестиции с малки бюджети, т.е. в ниския и среден ценови сегмент. Това са предимно граждани на Русия с по-малки възможности.

За съжаление на този етап българския пазар не може да предложи много такива атрактивни предложения. Два иновативни инструмента за стимулиране на инвеститорския интерес от нисък и среден клас ще бъдат обсъдени на съвещанието на експертите.

Това са Timeshare и Clubbing. Първият, Timeshare, се появява в Европа през 60-те години като способ да се разшири и развие туристическия сектор и представлява уникален продукт, в основата на който стои изключителното право да се ползват ежегодно за определен период от време ( 3 - 5 седмици), сравнително атрактивни съвременни имоти в комплекси с развита инфраструктура. Понастоящем годишния оборот на този бизнес е над 9.5 млрд. долара.

BG концепцията Clubbing, разработена от ситуираната във Варна International Realty Group, се основава на придобиване на дялово участие в юридическо лице, което е собственик на реална недвижима собственост. По този начин клиентът е защитен напълно по отношение на своята инвестиция и може да я ползва или отдава под наем по график с другите собственици на дялове в дружеството.

Очаква се двата продукта да раздвижат пазара на ваканционните имоти.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

drean bulgaria
# 0
16:09 | 13 September 2010
По българското черноморие има много апетитни ваканционни имоти за продажба, но самата инфраструктура на ваканционните селища, може да се каже , че липсва. Построени са много хубави хотелчета и малки комплекси с басейни и всякакви удобства, но излезеш ли от двора на имота, пред теб се разстила лунен пайзаж. Мисля, че това е най-големия проблем, който прави нашите имоти неатрактивни... http://dreambulgaria.bg
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg