6.578 млн. лв. е струвала телевизионната кампания на българския туризъм по четири от най-гледаните паневропейски телевизионни канала Това обобщи на пресконференция Анелия Генова, директор на "Маркетинг, реклама и информация в туризма" в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

Проектът за 7.5 млн. лв. се финансира по линия на оперативна програма "Регионално развитие". Кампанията се проведе от 6 септември до 27 декември и от 31 януари до 27 март 2011 г.

България като туристическа дестинация е била представена от Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel. По Eurosport излъчванията на 30-секундните клипове са били 561, по Euronews - 952, по National Geographic Channel - 504, а по Discovery Channel - 1020.

По Eurosport и Euronews е бил излъчван общ имиджов клип, а по другите две телевизии освен имиджов, са били излъчени и продуктови клипове на тема "Култура" и "Природа".

Над 50 на сто от клиповете са били излъчени в най-гледаното време на всяка от телевизиите. Над 137 млн. зрители са гледали клиповете по четири и повече пъти.

По време на телевизионната кампания имаше и интернет кампания в сайтовете на Eurosport, Euronews, National Geographic Channel. Общият брой на достигнатите импресии на рекламните банери в трите интернет сайта е над 14 млн. В Eurosport в рамките на един месец е проведена и i-Phone кампания.

По време на кампанията четири снимачни екипа от Eurosport, Euronews, National Geographic Channel са заснели предавания за страната ни.

Организаторите на кампанията обясниха, че тя е по-скоро имиджова и целта й е да се повиши информацията за България и за туризъм у нас. Окончателното решение обаче зависи и от офертите на туроператорите и от други рекламни дейности.

Тепърва ще се измерва ефектът от кампанията. При представянето на кампанията миналия август имаше прогнози, че тя трябва да докара 4-5% повече туристи.

Източник: БТА