10 мини навика, които ще ви донесат повече успех в работата

11688
10 мини навика, които ще ви донесат повече успех в работата

Аристотел е казал: "Ние сме това, което правим непрекъснато. Следователно съвършенството не е отделен акт, а навик."

Аз съм напълно съгласен с това, пише американският автор Бърнард Мар в LinkedIn. Успехът рядко идва от едно-единствено действие, а по-скоро от кулминацията на малки действия, извършвани с времето.

Така че пригаждането на ежедневните ви навици да ви подготвят за успех е добра стратегия, която всеки, на всякакво ниво може да използва.


Вижте 10 навика, които са добро страхотно начало:

1. Изключете известията на телефона си. Всичките тези писукания и изскачащи по екрана известия са невероятно разконцентриращи. Разбираемо е да не искате да изключите телефона си напълно, докато сте на работа, но поне изключете известията. Ще бъдете шокирани от това колко повече неща ще свършите, когато не проверявате телефона си на всеки 10 секунди.

2. Организирайте се. Ако бюрото и папките ви са подредени, ще губите по-малко време в търсенето на разни неща и ще имате повече време, за да работите продуктивно. Отвъд очевидните ползи, това също така ще ви направи да изглеждате по-организирани и успешни.

Следващият път, когато шефът ви се отбие, за да си поговорите, той няма да вижда разхвърляните листа по бюрото ви и опаковки от енергийни барчета, а работното място на някой, който държи нещата под контрол.

3. Добавяйте време към списъка със задачите си за вършене. Създаването на списък с неща за вършене, само по себе си, е добро, но нещата, които имат срок за вършене, е по-вероятно да бъдат свършени. Един лесен начин за това е като зпаисвате приблизително колко време смятате, че ще ви отнеме всяка задача.

След това лесно можете да видите коя от тях да вместите в деня си и да направите по-точни оценки за това кога ще можете да завършите даден проект или задача. Направете следващата логична стъпка и вкарайте задачите в деня си. Така винаги ще знаете по какво трябва да работите.

Вижте още: 9 начина, по които губенето на време може да подобри кариерата ви

4. Прилагайте двуминутното правило. Това е доста известно правило за продуктивност, според което, ако дадена задача отнема по-малко от две минути, трябва да вършите веднага. Какво обаче може да се направи, ако цялата ви сутрин отива в изпълнението на двуминутни задачи?

В такъв случай отделете два периода за такива задачи през деня. Дайте си час за целия ден – половин час, след като пристигнете на работа, и половин час преди да си тръгнете. Тогава можете да изпълнявате тези задачи (като отговаряне на имейли, телефонни обаждания), така че да отпаднат от списъка ви за следващия ден.

5. Направете така, че по-трудно да се поддавате на лошите си навици. Какъвто и да е лошият ви навик (хапване на сладки неща от машината, бърборене с колеги или обяд на бюрото ви), правете всичко по силите си, за да се поддавате по-трудно на него.

Спрете да носите пари за машината с лакомства, планирайте срещи за времето, когато се отдавате на сладки приказки с колегите си или пък посещавайте места около офиса, където да обядвате.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg