Как да поправите най-голямата грешка при служебна комуникация
Дигиталната комуникация понякога може да бъде предизвикателство, особено на работното място.
Една неподходяща дума или неправилно поставен препинателен знак може да промени начина, по който се възприема съобщението ви и да подкопае професионализма ви, пише в материал по темата CNBC.
Но "най-голямата грешка" в общуването на работното място – и най-трудната за възстановяване, е изпращането на емоционални имейли, казва Брандън Смит, терапевт и кариерен коуч.
"Това е много, много трудно за овладяване умение – повечето хора не го осъзнават до 30-те или 40-те си години. Но никога не трябва да изпращате имейл, когато се чувствате под въздействието на емоции", казва Смит.
"Хората се отнасят към имейлите или другите видове онлайн комуникация като към случаен разговор, който водите в коридора, а това не е така.", допълва експертът.
Правилото е "да изпращате имейлите си така, сякаш един ден те могат да бъдат прочетени на глас в съда", добавя той.
Следващия път, когато получите имейл или онлайн съобщение, което ви кара да се чувствате разгневени, тревожни или дори еуфорични, направете следното:
Напишете чернова и изчакайте 24 часа
Този подход задоволява непосредствената нужда да изпуснете емоционалната пара без да навредите на репутацията си в работата.
"Когато имате силна емоционална реакция към нещо, тя неминуемо ще се прояви в съобщението, което пишете", казва Смит. "Много по-лесно е да разпалите проблема, отколкото да го разрешите по имейл."
Когато отговаряте, прочетете отново черновата си, сякаш сте получателят: Объркващо ли е съобщението? Има ли детайли, които биха могли да бъдат изтълкувани погрешно или които звучат емоционално?
Ако все още не сте сигурни в отговора си, Смит препоръчва да помолите ваш колега да го прочете, тъй като второто мнение може да ви помогне да определите пасажите, които да подобрите.
Обмислете друга форма на комуникация
Ако става въпрос за нещо, което изисква по-неотложен отговор, попитайте другия човек дали можете да продължите разговора офлайн.
Понякога неудобните разговори е най-добре да се водят лично или по телефона, допълва Смит.
Изследванията показват, че телефонните разговори са по-ефективни при изграждането на емоционална връзка.
Какви са невидимите рискове от дигиталния стрес за служителитеЗа
Проучване от 2021 г. на Тексаския университет в Остин и Чикагския университет, установява, че гласовата комуникация (например телефонните обаждания) създава по-силни връзки, отколкото текстовата комуникация (например електронната поща).
Или, както обяснява Смит: "Разговорът ще бъде много по-продуктивен, защото ще се чувствате по-малко склонни да бъдете неприятни или брутално честни към другия човек, когато сте лице в лице с него или слушате гласа му в края на линията, отколкото в написан предварително текст."