Идеята да напуснеш бляскавата си работа, за да работиш със своите родители, звучи ужасно за мнозина, но за Айя Джосън това не е така.

На 27-годишна възраст тя изоставя работата си като бранд мениджър на компания за красота, за да стартира бизнес с баща си – Джоджо.

Айя споделя, че е имала късмета винаги да работи нещо, на което се наслаждава. Ключово за нея, когато се съгласява на работно предложение, е то да й позволява да се учи и да расте, не само професионално, но и в личен план.

Откритието на баща й

Джоджо е предприемач и консултант в сферата на земеделието. Той работи активно с фермери и селски общности. Един ден той посещава племето T’Boli в Минданао.

То е запазило традициите на предците си и е тясно свързано с природата. Отглежда специфичен сорт кафе Арабика, който прибира ръчно от полето.

Предприемчивият баща вижда възможност за бизнес. След като се запознава по-отблизо с културата на племето, Джоджо решава да сключи договорка с тях. Ползата от сделката е и за двете страни.

Първоначално фермерите не вярвали в стойността на тяхното кафе, казва Айя. Те толкова време го отглеждали като нещо обичайно, че не разбирали търговското му значение на пазара. Джоджо успява да се споразумее с племето, да го обучи и образова, за да може сътрудничеството им да е дълготрайно.

Така се ражда кафенето The Bream Coffee. Място, където може да се опитат отличните качества на кафето, отглеждано от племето T’Boli.

Бизнес със сърце

Айя и Джоджо целят не само да изградят успешен бизнес, но и да представят племето на света чрез кафето му. Те посвещават част от времето си в постоянно обучение на фермерите как да отглеждат кафето, да се грижат за него и да го прибират.

След няколко месеца избистряне на бизнес модела, The Bream Coffee официално отваря врати през 2018 г. Един от начините да опитате от него, ако не може да отидете до Филипините, е като го поръчате онлайн.

Как майка и син продадоха винени презервативи за над 1 млн долараКогато една вечер през 2012 г. Лора Бартлет си тръгва от дома на своя приятелка, носейки недовършена бутилка вино, покрита с найлонова обвивка с ластик, тя се притеснява повече да не разлее виното, отколко от начина, по който изглежда изобретението й

В момента Айя и Джоджо работят със 75 фермерски семейства в Южно Котабато. Директно купуват от тях кафето и по този начин стимулират запазването на културата им.

Освен това образоват племето как да пести от приходите си и да инвестира в разрастване на плантациите, за да може да си осигури добри реколти и в бъдеще.

Баща на първо място, бизнес партньор на второ

Да си бизнес партньор с баща си не е лесно, казва Айя. Ключово за успеха е още в началото ясно да се разграничат ролите и задачите, така че всеки един да се чувства пълноценен и да уважава решенията на другия.

В трудните моменти семейството се стреми да си спомни, че на първо място са баща и дъщеря. Бизнесът не е приоритет номер 1.