Най-добрият кариерен съвет
Искаме да поразмишлявате върху следния въпрос за момент, тъй като това е един от най-важните въпроси, на които трябва да дадете отговор.
Как реагирате на обратната връзка?
Шерил Сандберг наскоро посети Airbnb, за да сподели няколко урока, които е получила по време на работата си във Facebook и Google.
Сандберг получава следния въпрос: Какво е първото нещо, което гледате, когато оценявате човек, кандидатстващ за позиция в компания?
И отвръща: Гледам как човекът възприема обратната връзка. Тъй като хората, които умеят да получават обратна връзка, са способни да се учат и да се развиват бързо.
Защо имаме нужда от обратна вързка?
Няма човек, който винаги да е прав. Поради това критиката е от помощ за развитието ни. За нещастие, емоциите често ни пречат да приемаме по положителен начин обратната връзка - когато е отрицателна. Никога не е приятно да чуеш нещо негативно по свой адрес.
В допълнение към това, ще кажем, че съществува изкуство за съобщаване на негативната обратна връзка по подходящ начин. Затова е налице вероятност доста от критиките, които получавате, да не са „конструктивни“. А следва да бъдат такива.
Въпреки това трябва да признаем, че повечето критики са основани на истината. Дори и те да не са поднесени по най-идеалния начин.
Единият метод е проактивен, а другият – реактивен.
Познайте кой ще ви е от полза в дългосрочен план?
Ако по принцип получавате искрени и специфични препоръки и корекции, по-лесно е да приемете критиките. Случва се обаче понякога подходът да не е от най-добрите.
В този случай трябва да не губите време, оценявайки колко неадекватно ви е поднесена негативната обратна връзка.
Вместо това се запитайте следното:
Случва се и това: негативната обратна връзка да не е основателна. Това също представлява шанс за вас да разберете какво мислят другите за случващото се.
Помнете, похвалите и критиките са неизменна и необходима част от здравословното израстване на човека – професионално и лично. Всеки един от нас може да извлече ползи от тях.