Пари, свобода, добро здраве. Какво е богатството за различните поколения?
Представители на поколението Z смятат, че усещането за богатство не означава непременно финансова сигурност.
Според проучване на US Bank, проведено по-рано този месец, повечето представители на поколението Z смятат, че "по-доброто качество на живот" (38%) е признак за богатство, а наличието на определена сума пари е такъв за 36%. 28% казват, че богатството е в това "да живея така, както искам".
За разлика от тях, 61% от бейби бумърите казват, че да се чувстваш "богат" означава да имаш финансова сигурност, следвана от добро здраве – 33%, съобщава BusinessInsider.
Според доклада, инвеститорите от поколението Z са склонни да се мотивират от преживяванията и реализирането на лични интереси - една четвърт от тях казват, че "да си успешен" и да имаш свободата да правиш това, което искаш, определят богатството.
Новите данни потвърждават констатациите на Schwab от юни, според които 61% от респондентите от поколението Z казват, че "възможността да си позволя начин на живот като този на моите приятели ме кара да се чувствам заможен", за разлика от 31% от хората от поколението на бейби бумърите.
Данните на Schwab показват, че богатството не се определя от достигането на някаква абстрактна нетна стойност, а по-скоро от възможността да живееш живота си по начина, по който искаш.
20-те компании, за които студентите искат да работят най-многоСпоред класация на Universum
Това не означава, че финансовата сигурност не е важна за представителите на поколението Z.
Според ново проучване на Bankrate повечето от по-младите американци не могат да достигнат приблизително 233 000 долара годишно, които са им необходими, за да се чувстват сигурни или комфортно с финансите си. Само 25% от представителите на Поколението Z се чувстват финансово сигурни, като повечето от тях прогнозират, че един ден ще бъдат финансово обезпечени.
Според US Bank четирима от всеки петима инвеститори от поколението Z са силно мотивирани да инвестират в нови възможности и преживявания, което е почти два пъти повече от процента на бейби бумърите.
В резултат на това много представители на Поколението Z са готови да приемат по-ниска възвръщаемост, стига инвестициите да съответстват на техните убеждения и ценности.
Близо две трети от представителите на поколението Z са склонни да инвестират единствено в предприятия, които подкрепят каузи и заемат публични позиции по определени въпроси, което е два пъти повече от процента на бейби бумърите.
Поколението Z инвестира повече в преживявания поради всеобхватната си загриженост за икономиката, която според мнозина затруднява постигането на финансова стабилност на фона на високите студентски заеми и наеми.
Около 89% от активните и амбициозните инвеститори съобщават, че са изключително или много загрижени за инфлацията, следвани от възможността за рецесия и повишаването на лихвените проценти.
Инвеститорите от поколенията Бейби Бум и X съобщават, че са по-песимистично настроени относно инвестициите си в бъдеще, отколкото инвеститорите от поколението Z, въпреки че почти всички млади инвеститори все още сравняват финансовото си положение с това на другите, включително с родителите си, приятелите си и тези в социалните медии.
Макар че Поколението Z е загрижено за финансовото си планиране, то все още харчи много.
Според данни на Credit Karma, предоставени на BusinessInsider, средният баланс на кредитните карти на младежите е нараснал с 45% от март 2022 г. насам. Проучване на Credit Karma от юли 2022 г., установява още, че 21% от респондентите от Поколението Z са готови да задлъжнеят, само и само, за да могат да споделят преживяванията и покупките си в социалните медии.
Всичко това говори, че представителите на Поколението Z се стремят да инвестират във ваканции с приятели, за да се чувстват богати, вместо да спестяват всеки долар, за да се чувстват финансово сигурни.