Продуктивност, организираност, постоянство са трите фактора за изграждане на успешна кариера, посочвани от милионери и изпълнителни директори.

Макар това да е вярно, има още едно умение, което дава конкурентно предимство на служителите - да бъдат добри слушатели, обяснява Сара Саркис, психолог и старши директор на отдела по психология на представянето в Exos.

В Exos, компания за коучинг на представянето, Саркис и нейният екип от диетолози, физиотерапевти и други здравни експерти обучават играчи от NFL, ръководители на компании от Fortune 100 като Intel и Humana, и други професионалисти как да се справят в среда с високо напрежение, разказва CNBC.

Това, което отличава хората с високи постижения от всички останали, е, че те са отличници в общуването - а активното слушане е "важна, подценявана" част от него, казва тя. "Малко хора умеят да присъстват изцяло в разговорa и да отговарят мислено на това, което казва друг човек", добавя Саркис. Вместо това повечето попадат в капана да слушат, без да чуят гледната точка на другия човек.

Психологът по въпросите на ефективността предлага три стратегии, за да станете по-добър слушател на работното място.

Разберете силните и слабите си страни

Първо, трябва да разберете колко добре слушате.

Саркис препоръчва да попитате трима доверени колеги, ментори или приятели как обикновено действате в разговорите.

"Попитайте ги как ги карате да се чувстват, когато сте в най-добрата си форма – съгласни, уверени, спокойни и в най-лошата – разсеяни, развълнувани, стресирани?"

Брансън: Да разбираш другите е по-важно от оценките. Науката го доказва

Отличните слушатели оказват положително въздействие върху начина, по който хората се чувстват, след като са разговаряли с тях, обяснява Саркис, и тези отговори могат да ви помогнат да прецените колко близо или далеч сте до тази цел.

Упражнявайте се в рефлексивно слушане

По време на следващия си разговор с колега или клиент практикувайте рефлексивно слушане: Обобщете това, което чувате и попитайте другия човек дали това е точно резюме на току-що казаното от него.

Ако не е така, Саркис предлага да го помолите да поясни или доразвие тезата си.

"Рефлексивното слушане ни позволява да чуем и приемем казаното с по-малко внимание. То също така показва, че сте съпричастни и наистина се интересувате от това, което събеседниците ви мислят".

Три стратегии за отговор на най-коварните въпроси в интервюто за работаНай-добре е да се подготвите с два отговора за всеки въпрос, препоръчват експертите

Останете любопитни

Ако по време на разговора се изключвате или не разбирате какво казва някой, задавайте въпроси с отворен край, казва Саркис, като например:

  • Как мога да ви помогна с това?
  • Можете ли да ми дадете пример?
  • Как се чувствате в тази ситуация?
  • Това ви помага да изградите връзка и доверие с другия човек. То също така показва, че сте отворени за обратна връзка и желаете да се учите.

    За да станете по-добър слушател, са необходими практика и търпение, но когато веднъж се справите, "това е като да имате суперсила", казва Саркис. "Можете да постигнете много повече, когато хората, с които работите, се чувстват видени, чути и подкрепени."