Това как човек прекарва формиращите години от своя живот оказва огромен ефект върху неговото бъдеще.

Невъзможно е да контролирате всяка среща или разговор на детето, у дома или навън. Вероятно ще има и непредвидени, и нежелани обстоятелства.

Решението се крие не в това да се избягват трудностите на всяка цена, а в развиването на нагласа и начин на мислене, с които да се преминава през всяко препятствие, пише Forbes.

След като проучва детството на стотици предприемачи и интервюира няколко успели предприемачи и бизнес лидери, Джоди Кук открива шест безпогрешни общи черти в техните истории.

Ето ги и тях:

1. Преживяване на промяна или сериозни трудности

За едно дете промяната често е смятана за нещо лошо. Смяната на училищата, промяната в привичките или притеснителните събития се избягват на всяка цена. Навлизането в нова и непозната среда и това да си новото дете в класа винаги се преувеличава във филмите; там се набляга на това, че изпъкваш или пък си несигурен.

Често обаче наличието на някакво такова събитие дава на някого шанс да развие устойчивост. Почти всички предприемачи, с които говорила Кук, посочват значимо събитие от тяхното детство, с което са се сблъскали и се е наложило да преживят.

За някои това е било смяна на училище, град или дори страна. За други това била раздялата на родителите им или пък световна криза. Механизмите, които те развиват, за да се адаптират, се превръщат в тяхна рамка за всяко следващо препятствие.

Колкото по-рано някой премине през някакви препятствие, толкова по-рано ще разбере, че е способен да го направи. Той или тя не се страхува от неизвестното и гледа на промяната позитивно. Промяната може да е възможност да се учиш, да израстваш и да преживяваш нещо различно вместо нещо, от което страниш; ценен урок както за деца, така и за възрастни.

2. Разбирането на “големия широк свят ”

Усещането за перспектива е от съществено значение при предприемачеството. Поглеждането на дадена ситуация отстрани прави малките детайли незначителни и е безценен инструмент за преценка на това, което е важно.

Колкото по-рано някой развие представа за света около себе си, толкова по-рано ще може да упражнява перспективата си. Много от предприемачите в проучването на Кук са имали някакъв международен опит като деца.

Примери за това са четенето на международната секция във вестниците, запознанството с хора от различни култури или пътувания. Всеки от тях разбира, че начинът, по който е живеел, не е единствения възможен.

Нещото, на което не учим достатъчно децата си днесСпоред МБА преподавател и бивш банкер на Уолстрийт

Възможностите за това къде и как може да се живее поставят страничния наблюдател твърдо на шофьорското място на собствения му живот. Той или тя няма да приеме нещо такова каквото е, защото знае, че съществуват и други неща.

Ако едно дете може да види, че животът е повече от това, което го заобикаля непосредствено, то може да впрегне въображението в посока това какъв може да бъде и какво може да постигне.

3. Осъзнаване на концепцията за работата

Мислите на човек се превръщат в негови думи. Думите се превръщат в нагласи, схващания, а след това и действия. Тези действия оформят бъдещето им. Това как някой мисли е до известна степен важно за всичко, което постига. Това как някой мисли за концепцията на работата не е различно.

Много участниците в проучването на Кук са запознати от ранна възраст с работещия свят. Това не означава непременно, че самите те са работили. В някои от случаите разговорите около на масата са били достатъчно за развиване на търговска осъзнатост и на зараждането на мислене относно това какво включва работата и защо съществуват компаниите.

По време на разходка някои родители посочват различни компании и подтикват към размисли с какво биха могли да се занимават. Децата също така прихващат нагласата на своите родители към работата; дали им харесва, какви усилия влагат в нея и какъв живот им позволява да водят.

Също толкова важно е родителите да си “играят с децата на компании”. Експериментирането води до дискусии за предлагането и търсенето, купуването и продаването, наемането и уволняването. И всичко това се случва в безопасна домашна среда.

4. Любопитство и желание да научават нови неща

Способността да бъдеш очарован от нещо развива много ключови умения на предприемачите. Да научиш как нещо работи е възможността да го пресъздаде или да го подобриш. Наблюдаването на даден процес, като например влаковете, които влизат и излизат от гарата, създава възможност да разбереш как хората и частите си взаимодействат.

Неуморното задаване на въпроса “защо” в опит да разбереш е често срещана черта в детството на предприемачите. Някои разглобяват неща, само за да ги сглобят отново. Някои измислят иновативни решения, след като са мислели за проблем, който могат да решат. Други задават въпроси без срам, насърчени от родителите си.

Съвършеното овладяване; изчерпателните знания или умения в определен предмет или дейност е от съществено значение за вярата на човек в собствените му възможности.

5. Независимост

Метафорично казано, хвърляш някого в дълбокото и той започва да плува или потъва. Изучаваните от Кук предприемачи са хвърляни редовно в дълбокото, но постоянно са получавали уверение, че ще измислят как да просперират. Техните родители стават техните най-големи поддръжници, давайки им необходимото самочувствие и вяра.

След като тези деца вкусват от независимостта, те я търсят във всичко. Те започват да вземат сами решения, приветстват възможността да се заемат с даден процес и ожесточено защитават самостоятелните си действия.

Детският мозък се развива с подарък преживяване, а не вещДа подарите на децата си преживявания и време, а не вещи може да е добро за мозъка им

Възможностите за независимост започват с малко и се надграждат. Избирането на облекло, насрочването на срещи и планирането на уикендите води до независимо мислене, решаване на задачи или креативни идеи. Всеки етап развива отговорност и желание някой да се амбицира – все съществени умения на предприемачите.

6. Модели на подражание

Едно дете може да се стреми да бъде единствено това, което знае, че съществува. За да може да имат голямо въображение, а оттам и големи мечти и стремежи, те трябва да осъзнават възможностите. Оказва се, че сред предприемачите и бизнес лидерите, които е изследвала Кук, роднините и приятелите, които те срещат като малки, оказват сериозен ефект върху техните амбиции и бъдещи реалности.

За едни това е разбирането на тънкостите на занаята на даден човек и подражавайки на неговата прецизност и решителност. За други това е да видят как някой подхожда към работата си и ценностите, съгласно които живее. Възможността да се срещат и разбират с разнообразни хора от най-различни сфери, създава множество отправни точки, около които някой да изгради собствените си цели.

Хората са социални създания, които най-подсъзнателно имитират поведението на другите. Хората, с които едно дете общува, ще го оформят като човек. Ако някой целенасочено бива запознаван с вдъхновяващи, успели и щастливи хора, това ще насочи мислите и поведението му в тази посока.

Не е задължително детството на човек да съдържа тези шест черти, за да бъде успешен предприемач, но пък те са непогрешими. Използването на метода на декомпозицията на това прочуване може да подготви някого за щастливо и пълноценно бъдеще, което той или тя съзнателно си е избрал.