Луксозните марки, които отчитат най-големи загуби през 2020 г.
Луксозните марки по света отчитат големи загуби през 2020 г. заради коронакризата.
Спадът в продажбите при част от тях е повече от 50 процента за първите шест месеца на настоящата година, според Women's Wear Daily.
Продажбите на британската модна къща Burberry са паднали с 48.4% за първата половина на годината.
Създадената през 1856 г. компания беше принудена да съкрати 5% от служителите си главно във Великобритания.
Американският моден гигант Guess регистрира сериозен спад на оборота.
За тримесечие той е 260 милиона долара вместо 536 милиона долара през същия период на 2019 г.
Марката е създадена през 1981 г. в Лос Анджелис.
Продажбите на френския гиганг Kering, под чиято шапка са Gucci, Saint Laurent и Bottega Veneta, намаляват с 16.4 процента.
Международната компания, създадена през 1963 г., е със седалище в Париж.
Най-голяма загуба за първата половина на 2020 г. обаче отчита най-скъпата луксозна марка – LVMH.
Това е френска транснационална компания, известна с търговските марки Louis Vuitton, Givenchy, Guerlain, Chaumet, Moët & Chandon, Hennessy и други.
Само чистата печалба на Louis Vuitton е паднала с 84%, в сравнение със същия период на миналата година.
При по-ниско бюджетните марки също се отчитат сериозен спад в продажбите.
Само за три месеца гигантът за спортни стоки Nike губи 790 милиона долара.
Основаната на 25 януари 1964 г. компания е базирана в американския щат Орегон.
Най-голямата в Европа търговска мрежа за продажби на дрехи на дребно H&M отчита 57% спад в продажбите, заради което се наложи да закрие 170 магазина в Европа.
Тя е основана на 4 октомври 1947 г., а днес седалището й е в Стокхолм.