Някои компании не спират да правят глупави рекламни кампании. Сякаш сами искат да си навлекат неприятности. American Apparel, например, обожават да показват разголени непълнолетни момичета. Други залагат на расистки изказвания, а в стремежа си да бъде скандална, организацията за защита на животните ПЕТА е прекрачила всякакви граници на приличие.

Вижте 6 компании, които непрекъснато си навличат проблеми с рекламните си кампании. Селекцията е на BusinessInsider:

6. Abercrombie and Fitch

Известни са с реклами с полуголи момичета, които не изглеждат пълнолетни и расистки лозунги по тениските.

Служители обвиниха компанията, че класира работещите там по външен вид, като само тези с висок рейтинг работят в магазините с клиенти, а другите стоят предимно в склада. В склада са държани и служители от други раси.

Сред скандалните надписи по тениски за момичета са „на разположение съм за партита”, „на кой му трябва мозък щом тези” (надпис на гърдите), „имах кошмар – сънувах, че съм брюнетка”, както и „търсят се студентки за сексуални проучвания”.

Компанията е критикувана и това, че продава прекалено секси бельо за деца. Те, например, имаха бански с подплънки за деца 8-14 години.

5. Spirit Airlines

Компанията рекламира полетите си със сексуални закачки.

Когато има някой голям скандал или важно събитие в новините, тя се опитва да го експлоатира с всички сили.

По време на разлива на петрол на платформа на BP компанията оказа лошия си вкус с тази реклама:

4. Spencer's Gifts

Известни са с тениски с вулгарни надписи.

Например:

На тази тениска пише „Имигрантите са като спермата. От един милион само един върши някаква работа”

Или тази

Или тази „Преди да започнем да се *****нахлузи тази тениска на главата си.”

3. ПЕТА

От къде да започнем...

ПЕТА слагат знак на равенство между човек и животно и твърдят, че така, както може да се разфасова животно, би следвало да може да се разфасова и човек.

Всичко това те визуализират с голи модели облени в кръв.

Пример за това, че от организацията нямат никакъв срам бе когато пред начално училище сложиха постер с разфасовани кученца и питаха децата дали биха изяли кученцето си?

С тази реклама обидиха пълните жени, сравнявайки ги с китове.

С тази реклама пък обидиха феминистките – видео твърди, че вегетарианците са по-добри любовници и показва как мъж скъсва приятелката си от секс и на следващия ден на нея й се налага да ходи с шина за счупен врат. Според много възмутени зрители рекламата приканва към насилие срещу жените. Изглежда в ПЕТА са против насилието, само когато е срещу животни – когато е срещу жени – няма проблем.

ПЕТА непрекъснато сравняват Холокоста с яденето на месо, а евреите не са никак доволни от това, че тази трагедия се използва за реклама.

2. Urban Outfitters

Бяха критикувани за това, че продават тениски с расистки символи.

Цветовете на техните дрехи не са просто черно, а „черно като Обама”.

В момента съдят компанията заради тази реклама с разкрачената 15-годишна Хайли Клоусън.

1. American Apparel

Изп. директор на компанията Дов Чарни в момента е съден от няколко служители – няколко от делата са за сексуален тормоз, а едно за расистка обида.

American Apparel е известна с това, че използва разголени модели, които изглеждат на по-малко от 18 години и дори понякога под 16.

Компанията влезе в класацията на гафовете на годината с реклама с урагана Санди. Докато милиони американци бяха без ток и се опитваха да закрепят домовете си, те пуснаха реклама с надпис „Ако ви е скучно по време на бурята – имаме отстъпка”.

Тениски с надписи "тийнейджърите го правят по-добре".