Производителят на iPhone, iPad и iMac - Apple Inc., е изместил Google, в новата класация за най-скъпи марки в света, посочи доклад на WPP Plc.

Стойността на марката Apple се е повишила с 84% през изминалата година до 153.3 млрд. долара, според цитираните от Bloomberg данни.

В същото време стойността на Google се е понижила с 2% до 111.5 млрд. долара. Това бе първото от четири години насам слизане на марката от лидерската позиция.

Стойността на марката на International Business Machines Corp. (IBM) се е повишила с 17% до трето място, преди McDonald's Corp, който е на четвърта позиция в класацията.

Новите версии на iPhone и iMac, и представянето на таблета iPad, са съдействали компанията лидер да увеличи почти два пъти продажбите и печалбата си през последното тримесечие, в сравнение със същото на предходната година.

Марката Facebook Inc., оператор на най-голямата световна социална мрежа, е регистрирала повишение от 246% в стойността си и се е изкачила до 35-та позиция.

Тя се оценява на 19.1 млрд. долара и е най-бързорастящата световна марка в света.

Второто най-бързо нарастване на ценноста е регистрирала китайската интернет-търсачка Baidu Inc., отбелязала повишение от 141% и 29-то място, със своята стойност от 22.6 млрд. долара.

Дванадесет от най-скъпите марки в света са от Китай, като най-напред в класацията е China Mobile Ltd. на девета позиция.

Щатската компания Amazon.com Inc., която е на 14-та позиция измести Wal-Mart Stores Inc. С едно място надолу до 15-то място.