Докато някои марки все още се учат как да използват социалните мрежи, други вече общуват активно с клиентите си чрез тях.

Вижте кои са най-силните марки в Twitter, на база това не само колко последователи имат, но и колко често общуват с тях. Последното е причината Apple да не попадат в топ 20.

Повечето компании в списъка имат акаунт в Twitter от 2007 година. Рекордьори са Starbucks, които са в микроблога от 2006 година и имат акаунт още преди самия Twitter.

Повечето компании са ангажирали хора, които работят само това – да обслужват акаунтите им в социалните мрежи.

От 20-о до 11-о място попадат марките: Best Buy (266 000 последователи), Adidas (285 000), Тarget (338 000), Delta (340 000), Nike (475 000), McDonald's (516 000), American Express

(533 000), Coca-Cola (566 000), Verizon Wireless (746 000), Pepsi (848 000).

Ето и топ 10:

10. Research In Motion (BlackBerry)

Последователи: 998 000

Активна от: 29 април 2008 г.

Интересното е, че не туитва много често от приложението на

BlackBerry за Twitter.

9. Playstation

Последователи: 1 329 000

Активна от: ноември 2007 г.

8. Southwester Airlines

Последователи: 1 355 000

Активна от: юли 2007 г.

7. Woot

Последователи: 1 634 000

Активна от: януари 2007 г.

24 часа, 7 дни в седмицата компанията има администратор, който да отговаря на въпроси на клиентите.

6. Etsy

Последователи: 1 652 000

Активна от: ноември 2008 г.

5. Toms

Последователи: 1 666 000

Активна от: юни 2008 г.

4. Jet Blue

Последователи: 1 676 000

Активна от: май 2007 г.

Около 40 души отговарят за акаунта на компанията в Twitter.

Компанията следва 100 000 души.

3. Samsung

Последователи: 2 016 000

Активна от: 12 май 2011

Колко души поддържат акаунта? Двама души работят предимно това, а още 3-ма се включват с идеи и стратегии.

Те споделят, че най-стресово е когато компанията пуска нов продукт, тогава те имат много работа в Twitter, тъй като потребителите „полудяват“.

2. Starbucks

Последователи: 1 625 000

Активна от: ноември 2006 година

Интересен факт е, че Starbucks има акаунт още преди самите

@twitter, който стартира през февруари 2007.

1. Whole Foods

Последователи: 2 732 000

Активна от: юни 2008 г.

Колко души поддържат акаунта? Един човек се занимава само с него, а още 3 помагат. Нито един от тях няма собствен акаунт в Twitter – това е изискване на компанията.

Кои компании имат най-много фенове във Facebook пък четете тук.