Топ 5 хаштагове в TikTok, свързани с конфликта между хора и работодатели
Потребителите на TikTok може и да са млади, но тенденциите на работното място горещо ги вълнуват.
Това показва проучване на софтуерната компания за управление на проекти Workamajig, която класира най-популярните хаштагове, свързани с работата, появили се към съдържание в платформата през последната година.
Хаштаговете отговарят на няколко от най-значимите и тревожни тенденции в отношенията служител-работодател. Ето кои са те:
1. #QuietQuitting (746,7 милиона гледания)
Трябва да сте живели в пещера, ако сте пропуснали термина Quiet Quitting - в буквален превод "тихо напускане" или модерното име на вековната практика да третирате работата си просто като работа, а не като призвание или източник на лична реализация - фактори, водещи до прегаряне.
Добрите служители невинаги са влюбени в работата си Ако вашите служители са на линия всеки ден, правейки точно това, което искате от тях, значи те работят
2. #ActYourWage (438,7 милиона гледания)
Ако тихото напускане не ви е убедило, че на огромен брой служители им е омръзнало да инвестират прекалено много време и усилия за работодатели, които не се грижат добре за тях, то фактът, че ActYourWage ("управлявай заплатата си"), заема второ място в този списък, трябва да го потвърди. По същество това е друго име за същото нещо – полагането на толкова усилия, за колкото всъщност ви се плаща. Съдържанието в TikTok, публикувано под първите два хаштага, е събрало повече от милиард гледания.
Хвани ме, ако можеш: Неопитни хора наемат опитни, за да си намерят работаРъстът на онлайн интервютата по време на пандемията доведоха и до ръст на кандидатите, които се опитват да измамят системата, като наемат хора, които действат от тяхно име
3. #Quiet Firing (19,9 милиона гледания)
Не само служителите си отмъщават за стреса от времето на пандемията с тенденцията "тихо напускане".
Терминът "тихо уволнение" се отнася за работодатели, които вместо да управляват правилно служителите, които не се справят, просто бягат от задълженията си да ги мотивират, надявайки се те сами да напуснат.
Другото име на тази тенденция е, разбира се, „ужасно управление“ и експертите твърдят, че то има странични ефекти дори сред служителите, които не в обсега на "тихото уволнение".
Тихото напускане не е единствената „тиха“ тенденция. Има и тихо уволнениеТихото уволнение е ребрандирана концепция, която съществува от доста време
4. #RageApplying (6 милиона гледания)
Терминът се отнася за служителите, които всекидневно кандидатстват за десетки нови работни места в опит да се разтоварят от разочарованието от настоящия си работодател.
Процентът на хората, които са гледали съдържание с хаштаг Rage Applying в TikTok, е малък в сравнение с манията #QuietQuitting, но самия термин е в съответствие с общата тенденция, показваща неудовлетвореност и конфликт служител-работодател, изпъкваща в този списък.
Редица изследванията показват, че дългият отпуск помага на служителите да се преборят с прегарянето и стреса и да подобряват състоянието си
5. #QuietHiring (5,3 милиона гледания)
Тихото наемане е практиката на все повече работодатели да изстискват своите екипи, давайки им повече задачи без да наемат нов персонал. Експертите смятат, че има вероятност тази тенденция да се усили в близко бъдеще, тъй като мениджърите и собствениците на компании се подготвят за предстоящи тежки икономически времена, забавяйки наемането на нови служители и търсейки начини за подобряване на ефективността в рамките на настоящите екипи.
Анализаторът на Gartner Емили Роуз Макрей, на която се приписва популяризирането на хаштага #QuietHiring, казва за тази тенденция: „Това е добър шанс за служителите да заявят на своите мениджъри и на специалистите по човешки ресурси: „Да, готов съм да правя повече. Нека поговорим какво означава това за моята кариера.“
Нулев понеделник – за или против новата тенденция на работното мястоПоследната офис тенденция изисква от вас просто да се успокоите в началото на работната седмица
Различни тенденции, един проблем
Всяка от изброените тенденции може да е имала свой собствен хаштаг и момент на медийна слава, но всички в крайна сметка са различни страни на един и същ проблем. Работещите се чувстват експлоатирани и подценени, мениджърите отговарят по свой начин с тихо уволнение и/или наемане, а резултатът е негодувание, подозрение и прегаряне.
Разбира се, понякога служителите разбират погрешно икономическата и корпоративната реалност и може да изглежда, че искат твърде много, но все пак отговорност на лидерите е да общуват открито с тях и да постигнат сделката, която - в идеалния случай - мотивира всички да вършат страхотна работа.