Фючърсите на Netflix скочиха с близо 20% вчера, след като стана ясно, че компанията надминава очакванията по отношение на привлечените нови потребители през третото тримесечие.

Вчера американската компания изнесе финансовия си отчет за третото тримесечие, който показа, че броят на чуждестранните абонати на платформата й за онлайн видео излъчване е нараснал с 3.2 милиона нови потребители, привлечени към услугата от нови оригинални предложения, като хитовия сериал от това лято Stranger Things.

Очакванията на повечето анализатори бяха за ръст от малко над 2 млн. нови потребители в международен план.

В САЩ, където пазарът на компанията наближава съзряване, ръстът е от далеч по-скромните 370 000 потребители. Все пак резултатът е добър, като се има предвид, че платформата увеличи месечната си такса за вътрешни потребители, а анализаторите очакваха ръст от 309 000 нови потребители.

За финалното тримесечие на годината Netflix прогнозира, че ще привлече 1.45 млн. нови потребители от САЩ и 3.75 млн. от чуждестранни пазари. За третото тримесечие приходите на компанията са скочили с 31.7%, до 2.29 млрд. долара.

Платформата на Netflix предлага богата селекция от продукции на редица телевизионни и филмови компании, но голяма част от привлекателността на услугата се дължи на оригиналните продукции на компанията, като Orange is the New Black, House of Cards, Narcos и вече споменатия Stranger Things.

Именно поради тази причина Netflix планира да увеличи инвестициите си в оригинални продукции на 6 млрд. долара за 2017 г. (в сравнение с 5 млрд. долара тази година). Така компанията ще изпревари по този показател всички свои конкуренти на родна сцена, с изключение на спортната телевизия ESPN, която възнамерява да инвестира 7.3 млрд. долара в съдържание тази година.