Акциите на японска компания поскъпнаха с 305% за година
Акциите на най-добре представилата се японска компания са поскъпнали с 305% през последните 12 месеца, а финансовият ѝ директор заявява, че те все още са евтини.
Книжата на BrainPad Inc. са най-добре представилите се нa Токийската борса. Добрата новина за инвеститорите е, че финансовите резултати на компанията дори отчетоха сериозно подобрение, което ги успокои във възможността ѝ да печели пари за акционерите си.
„Това няма да е еднократен феномен", смята Ко Ишикава, главен финансов директор на компанията, която консултира дружества, като Japan Airlines, както и японските подразделения на Yahoo и Google.
Използвайки изкуствен интелект, от BrainPad анализират потребителските тенденции. Компанията успя да изненада всички през 2017 г., когато обяви оперативна печалба, която надвишава трикратно собствената им прогноза.
Новината се отрази позитивно и на акциите, които оттогава до днес продължават да поскъпват.
„Инвеститорите вече се убедиха, че ние сме компания, която е способна да генерира печалби“, казва Ишикава в интервю пред Bloomberg от централата на компания в Токио.
Повишението в цената на акциите доведе до оценка BrainPad от близо 400 млн. долара. Книжата днес се търгуват при съотношение цена/печалба (бел. ред. P/E от 87).
Това е доста повече от средното съотношение на компаниите от основния индекс от 12, но доста над 653 пъти на очакваната печалба за конкурентната компания CrowdWorks Inc.
Кои са най-скъпите акции в света днес?Една акция и цена от над 310 000 долара
Дори и според Ишикава, акциите все още може да поскъпват. „Останалите компании от сектора имат доста по-високи оценки от нас. Книжата ни все още са подценени“, казва още той.
Компанията използва изкуствен интелект, за да анализира данни, предоставени им от техни клиенти. Например, в един от последните си проекти BrainPad работи за Coca-Cola Bottlers Japan Holdings и заданието им е било да установи какво правят хората след консумация на Coca-Cola.
Резултатът е доста изненадващ, тъй като се оказва, че част от хората предпочитат да се насочат към планините, където да практикуват различни спортове, което помага на Coca Cola да излезе с нови маркетингови идеи.
Все повече компании разчитат на изкуствения интелект, за да могат да анализират потребителските навици на клиентите си, казва още Ишикава.
Директорът на базираната в Лондон Storm Research Рован Еварт Уайт е на мнение, че BrainPad е добре позиционирана компания, разчитаща на изкуствения интелект. Той обаче смята, че през 2019 г. ще имаме възможност да закупим акции на доста по-атрактивни цени.
„Компанията има невероятен потенциал за бъдещи печалби“, казва още Уайт.
И наистина... От рекордната си цена, постигната през ноември, акциите на компанията поевтиняха с 36% до 10 януари. В последните дни обаче по позицията се наблюдава ръст от 20%.