Ускоряването на дигитализацията във всяка бизнес организация – това е основната цел на Google Cloud.

За изпълнението й световният технологичен гигант въвежда използването на технологии с изкуствен интелект още през 2016 г., но винаги при условие за отговорност, защита на личните данни и спазване на етични правила.

Това заяви Лора Иванова, мениджър ключови клиенти в Google Cloud по време на форума Digital Trends 2023, организиран за поредна година от Sportal.bg и Profit.bg.

Тя посочи с личен пример ефективността на ролята на чатбота на Google – Bard по време на работния процес с големия виртуален екип, който управлява

„Наскоро се наложи да напиша бърз имейл, но усетих, че съм леко изнервена. Помолих Bard да направи текста малко по-обран, по-мил и той свърши много добра работа. Един от колегите след това ми каза, че не е звучал напълно в мой стил, така че се е досетил какво е използвала“, сподели мениджърът.

„Така че, ако искате да изпратите хубаво пожелание в организацията си, имейл за увеличение на заплатата ви или пък да поискате отпуска по-деликатно, може да го направите с помощта на Bard.

Но с него може да планирате и екскурзия в Родопите или във Флоренция – има безкрайни възможности“, допълни Иванова.

2024: Какво следва в света на изкуствения интелектСпоред CCS Insight генеративният AI

Решенията на Google Cloud за използването на AI в бизнеса са етични и отговорни, подчерта мениджърът.

„Още през 2016 г. нашият изпълнителен директор Сундар Пичай излезе със становище, че ще започне да внедрява изкуствен интелект във всичките си технологии.

Днес, той вече помага за обработване на милиардите заявки в търсачката, за добавянето на 500 часа съдържание които се качват в Youtube всяка минута, за 100 милиарда думи, които преминават всеки ден през Google Translate, както и за показването на най-точните маршрути, които му задават потребителите“, обясни Иванова.

„Когато разработваме даден продукт, ние искаме да сме сигурни, че той може да бъде полезен. Затова през 2018 г. Google първа разработва и въвежда принципи на AI за служителите. Всеки път когато използваме нов модел или алгоритъм, ние включваме отговорността от самото начало“, посочи Иванова.

С възможностите на AI, Google Cloud може да предостави на всяка компания насоките, от които се нуждае, да даде обратна връзка за партньорствата и възможностите.

Google представи продукти със специален акцент върху AI и нови устройстваОт този месец потребителите в САЩ ще могат да тестват нов начин на търсене, базиран на AI

Иванова посочи проучване сред 134 изпълнителни директори, проведено в Бел Вю, където се намира една от централите на Google.

Резултатите от него показват, че все повече организации са в началото на пътя на внедряване на изкуствен интелект, но признават, че той ще стане решаващ за успеха на всяка организация. 96% от анкетираните заявяват, че за да могат да го осигурят трябва да инициират проекти за AI. 55% чувстват висока степен от спешна нужда за внедряването му.

И тук не е задължително да сте голяма компания с неограничени ресурси, винаги може да се започне и с по-малки проекти, увери мениджърът.

По думите на Иванова, в момента се наблюдава безпрецедентно търсене на услуги за облачна инфраструктура, но организациите и правителствата не разполагат с уменията да изградят тези инструменти.

„Всеки трима от четирима висши мениджъри казват, че оптимизирането на AI инфраструктурата е приоритет за тях. Важно за клиентите е това да бъде в съответствие с нормативните изисквания при облачните услуги.

Google Cloud се ангажира клиентите да използват пълния потенциал на AI със защита на личните данни и сигурността им. Да изградим доверие, прозрачност, гъвкава инфраструктура.“, подчерта Иванова.

Google планира да направи търсенето по-„лично“ с AI чат и видеоклиповеПромените имат за цел да отговорят на заявки, на които не може лесно да се отговори чрез традиционните уеб резултати от „10 сини връзки“

Google Cloud има решения както за бизнес потребителите, които нямат толкова високо изградена AI култура, така и за разработчиците, които с готови модели и в зависимост от проектите си могат да впишат и да определят параметрите на AI.

За тези които харесват изкуствения интелект и искат сами да създават модели – също има предложения на база запитване за проект чрез текст, чат, код, видео, снимка, аудио и др.

„Независимо колко е голяма една организация, може да има решение и да се отговори на нуждите на всеки бизнес“, категорична е Иванова.

„Приели сме за своя мисия да защитим данните ви от неоторизиран достъп. Те никога не се използват за цели на Google Cloud, за обучение на модели без ваше разрешение или инструкции, а само за оказаните от вас цели предварително. Данните ви са защитени и от други клиенти, от други потребители, от служители на Google Cloud.“, допълни мениджърът.

Колко етичен и отговорен може да бъде AI?

Това е възможно като увеличим положителните ползи и намалим рисковете чрез отговорни практики.

„Тестваме моделите си със стрес тестови сценарии, които имат потенциал да създадат рискове, да ги анализират и отстранят.

Освен това обаче, изкуственият интелект на Google Cloud работи и с грижа за природата – той е въглеродно неутрален, а всеки един център за данни е 1,5 пъти по-енергийно ефективен от един типичен център за данни“, обясни Иванова.

Google: Bard вече може да работи с изображения и да дава аудио отговориGoogle обяви нови актуализации

В спектъра на проектите с изкуствен интелект са виртуални дигитални асистенти; чатботове за клиентски съпорт; вътрешни чатботове за автоматизиране на процеси; дигитално студио за различни типове проекти; навигация за уебсайт и т.н.

Лора Иванова посочи част от най-успешните проекти на Google Cloud с изкуствен интелект, реализирани в края на 2021 г. и началото на 2023 г.

Carrefour

AI помага на търговците да изпреварят потребителското търсене да следят каква е наличността на продуктите в магазина. Така не само щандовете не остават празни, но и помага за калибриране на веригите на доставки.

UPS

AI задава на шофьорите на доставки точният маршрут и дестинация, като по този начин им спестява време и разходи за гориво.

HSBS

AI намалява времето и усилията за модериране на риска, като изпълнява симулациите 16 пъти по-бързо от преди, а банковите анализатори се фокусират върху по-стратегически проекти.

The New York Times

Изданието съхранява снимки от над 100 години.

Безценната колекция от над 7 милиона изображение е наричана моргата на шега от служителите в медията.

Чрез обработката с AI, изображенията вече са дигитализирани и достъпни на редакторите с етикети за дати, места и контекста в който са заснети.

VW

AI осигурява създаването на по-енергийноефективен дизайн на автомобилите по отношение измерването на съпротивлението на въздуха, като предлага модел със средна грешка 4%.

Днес над 70% от AI еднорозите работят с Google Cloud, допълни в заключение Лора Иванова.