След трудна първа година в магическото кралство нещата вече изглеждат по-розови за главният изпълнителен директор на Disney Боб Айгър.

Той съчетава силния отчет за приходите с партньорства като Epic Games и Тейлър Суифт, както и предстояща платформа за стрийминг на спортни събития.

Добрите резултати би трябвало да дадат на уверения Айгър амуниции в продължаващата му битка с акционерите, които критикуват Disney за забавянето на акциите.

Пазарът изглежда се съгласи, като акциите на компанията скочиха с около 7% в следборсовата търговия.

Печалбата на акция за първото тримесечие на Disney надмина очакванията и компанията заяви, че приходите за цялата година ще се увеличат с поне 20% през идната година.

Тя също така намали загубите си от стрийминг до $216 млн. от $1,05 млрд. през предходното тримесечие и очаква звеното да бъде на печалба до края на 2024 г.

„Уолт Дисни се обръща в гроба заради управлението на Боб Айгър“, каза МъскПопитан за опасността от отчуждаване на рекламодателите, Мъск признава, че напускането им ще доведе до края на платформата

"Третото поредно силно тримесечие на Disney ще подкрепи Айгър, който продължава да се бори с извеждането на стрийминга до рентабилност, а намаляването на загубите беше голяма стъпка в тази посока", казва Пол Върна, анализатор в Insider Intelligence.

"Пред Disney все още предстоят големи битки през тази година, но днешните резултати несъмнено ще донесат облекчение на лидерите и акционерите ", добавя Върна.

Компанията обяви, че ще инвестира 1,5 млрд. долара в Epic Games, която стои зад играта Fortnite.

По думите ѝ ползите от партньорството ще бъдат две: запознаване на Gen Z и Gen Alpha с интелектуалната собственост на Disney и увеличаване на приходите чрез покупки в игрите.

Това е ход, насочен към това да покаже на Wall Street, че Disney обръща внимание на игрите и по-младите демографски групи, посочва Business Insider.

Disney пуска нова спортна стрийминг услуга В нея ще се включат ESPN, Fox и Warner Bros. Discovery - и трите собственост на компанията

Айгър също така представи стратегията и графика си за въвеждане на водещата спортна мрежа ESPN.

Компанията ще пусне самостоятелна стрийминг услуга с ESPN и нейните сестрински мрежи през есента на 2025 г. - нещо, което главният изпълнителен директор нарече "неизбежно".

Платформата вероятно ще интегрира залагания и прогнози, стоки, спортна статистика и персонализиране.

Клиентите също така ще могат да комбинират офертата с Disney+ и Hulu.

Айгър описа съвместното предприятие като многоканална игра за привличане на нови клиенти, които смятат, че класическият пакет платена телевизия е твърде скъп.

Въпреки това Уолстрийт е любопитен колко бързо тези нови усилия могат да заменят съществуващия бизнес на Disney с линейна телевизия, която разчита на кабелния пакет, посочва Business Insider.

Айгър е подложен на натиск от страна на инвеститорите да подобри монетизацията и да определи бъдещето на спортната си мрежа, която е засегната от нарастващите разходи за спортни права.

Нов световен ред в Холивуд: Задава ли се голямо свиване на заглавия?Студията ще се съсредоточат върху по-малко на брой, но по-амбициозни начинания, които имат потенциала да постигнат културно и касово въздействие

Moana и Тейлър Суифт са имената на Disney за 2024 г.

Айгър обяви, че концертният филм Taylor Swift: The Eras Tour ще се излъчва единствено в Disney+.

Досега филмът за рекордното турне е събрал над 260 млн. долара в световния бокс офис.

Той въведе стратегия, която включва намаляване на продукцията, унищожаване на филми и сериали, които не отговарят на критериите за качество.

Айгър посочи и предстоящото продължение на филма Moana, което би трябвало да даде тласък на боксофиса след слабите резултати от миналата година.