Британската авиокомпания Flybe, която е най-големият регионален превозвач в Европа, влезе в процедура по администрация, поставяйки 2 000 работни места под риск, след като поредният й опит да получи финансова подкрепа се оказа неуспешен.

От превозвача обявиха, че ефектът от коронавируса върху търсенето на въздушен транспорт е отчасти причината за фалита на компанията.

На уебсайта на Flybe в момента има уведомление пътниците да не пътуват до летището, освен ако не са си уредили алтернативен полет.

Базирана в Екзитър Flybe успя да избегне фалита през януари.

"Въпреки всички усилия, вече нямаме алтернатива, след като не намерихме решение, което да ни позволи да продължим работа“, казва главният изпълнителен директор на Flybe Марк Андерсън в писмо до служителите.

"Много съжалявам, че не успяхме да осигурим необходимото финансиране, за да продължим да развиваме дейност," добавя той.

От британското правителство обявиха, че са готови да помогнат на служителите на Flybe да си намерят нова работа и ще си сътрудничат с други авиокомпании за покриването на маршрутите.

Flybe, която обслужваше полети от Нормандските острови до Абърдийн, както и над 50% от всички вътрешни полети във Великобритания извън Лондон, се надяваше да получи 100 млн. паунда (115 млн. евро) финансиране и промени в данъчното облагане.

Превозвачът също така се сблъска с трудности през миналата година и беше придобит от консорциум, който включва Virgin Atlantic.

През януари новите собственици оябвиха, че ще налеят 30 млн. паунда (34.7 млн. евро), за да спасят компанията, но тя кандидатства пред правителството за допълнителна подкрепа.

Според експерт по въздушния транспорт Джон Стрикланд, регионалният пазар е изключително предизвикателство за всяка компания, но от Flybe влошават нещата преди няколко години с прекалено амбициозното разрастване на дейността си.

"Не е изненадващо, че Flybe се сблъска със значителни финансови проблеми. Авиокомпанията изпитва затруднения от години. Тя е прекалено голяма за това, което се опитва да прави," казва още той.

Въпреки че авиокомпанията е малка, в сравнение с British Airways, Ryanair или EasyJet, загубата на такъв регионален оператор ще бъде "катастрофална", според Стрикланд.

"Тя е малка за мащабите на британския пазар като цяло, но ако летите от Екзитър, Нюкей или по-конкретно от Саутхямптън, това е един от малкото оператори. Авиокомпанията обслужва около 95% от полетите на летището в Саутхямптън."

Ефектът от коронавируса

Финансовите проблеми на авиокомпанията бяха налице, но според източник на BBC, ефектът от коронавируса върху индустрията "е влошил значително положението ".

От Virgin обявиха тази седмица, че главният изпълнителен директор на компанията ще намали заплатата си с 20% за четиримесечен период, а превозвачът спира да наема нови хора и предлага на служителите неплатен отпуск.

Резервациите падат с 40%, в сравнение с преди година, казват от Virgin.