Инфлацията се забавя на повечето пазари, след период, в който производителят на напитки Coca-Cola е разчитал на повишаване на цените, за да стимулира по-високи приходи.

Това казва главният изпълнителен директор Джеймс Куинси в интервю за CNBC.

Във вторник Coca-Cola отчете по-високи от очакваните продажби за четвъртото тримесечие на 2023 г., тъй като ръстът в Мексико, Германия и други пазари е компенсирал по-ниското търсене в САЩ.

Приходите на Coca-Cola са нараснали със 7% до 10,8 млрд. долара за периода октомври-декември, надхвърляйки прогнозата на Уолстрийт за 10,7 млрд. долара. Куинси посочва, че причина за ръста над очакванията са по-високите цени на продуктите на компанията, но и че покачването им се забавя от двуцифрените увеличения през последните две години.

Затова според компанията ръстът на приходите вероятно ще се забави през тази година. Coca-Cola очаква, че органичните приходи ще нараснат с 6-7% за цялата 2024 г., което е по-малко от миналогодишния скок от 12%.

Общите цени на Coca-Cola са се повишили с 9% през четвъртото тримесечие на 2023 г., като по думите на Куинси това идва от хиперинфлацията на пазари като Аржентина. В по-голямата част от пазарите на Coca-Cola купувачите са плащали само около 3,5% повече за напитките, отколкото година по-рано.

„Когато мислите за 95% от бизнеса на глобално ниво, 3,5% е близо до нивата преди Covid, преди този скок на инфлацията“, казва Куинси.

Междувременно излязоха данни, че индексът на потребителските цени в САЩ за януари е нараснал с 3,1% на годишна база.

Инфлацията в САЩ е над очакваното за януари, оправдава предпазливия ФедИндексът на потребителските цени се е увеличил с 0,3% за месеца и с 3,1% на годишна база

Обемът на Coca-Cola в Северна Америка се е свил с 1% през тримесечието, казва още Куинси.

През юли ръководителите на Coca-Cola казаха, че компанията е приключила с повишаването на цените за 2023 г. Потребителите в Европа и САЩ са започнали да преминават към по-евтини марки сокове и бутилирана вода, вместо да купуват нейните марки Simply и Smartwater.

Нетната печалба за последното тримесечие на 2023 г. спада с 3% до 1,9 млрд. долара, или 46 цента на акция.

Без еднократните елементи, включително разходите за преструктуриране, компанията е спечелила 49 цента на акция.

Акциите на Coca-Cola паднаха с близо 1% в сутрешната търговска сесия в САЩ.