Джордж Маргонис е генерален мениджър на "Филип Морис България" от 2016 г. Той има близо 17 години опит във Philip Morris International. Кариерата му в компанията започва в отдел "Продажби" в "Папастратос" - гръцкия филиал на концерна.

По това време той заема различни позиции в отдел „Продажби, промоционални активности и управление на бранда“. През 2009 г. се мести в централата на компанията в Лозана, Швейцария, където заема позицията регионален мениджър "Стратегии за продажбите" за региона на Европейския съюз.

През 2014 г. е назначен като директор "Продажби и дистрибуция" за Гърция, Кипър и Малта. Маргонис е завършил маркетинг и мениджмънт в Технологичния образователен институт (Technological Educational Institute) в Атина. Има магистърска степен по бизнес администрация от университета „Кингстън“ (Kingston) във Великобритания.

Вижте какво каза той за Profit.bg:
Филип Морис Интернешънъл присъства на Световния икономически форум в Давос за първи път. Защо бяхте там?

Както знаете, Световният икономически форум се провежда в Давос от 35 години и събира лидери от политиката, бизнеса и обществото, като целта е да се формулират световните, регионални и бизнес приоритети. Един от водещите принципи на форума е, че диалогът е от ключово значение и този диалог трябва да се води между множество заинтересовани страни.

Точно това търсехме в Давос. Ние вярваме, че тютюневата индустрия, и по-специално нашата компания, може, чрез иновации и открит диалог, да окаже полезно и положително въздействие за решаването на проблемите, свързани с пушенето и общественото здраве. Днес в света има над 1 милиард пушачи.

Най-добрият избор за тях е да спрат да употребяват тютюн и никотин. Но факт е, че повечето от тях ще продължат да пушат. Предлагането на разработените и научно доказани от нас алтернативи на цигарите за тези пушачи се пренебрегва или среща съпротива. Спешно се нуждаем от открит диалог. Не е разумно хората да бъдат на практика осъдени да пушат единствено цигари, които, както знаем, са вредни, когато има научно доказани по-малко вредни алтернативи.

Вашият главен изпълнителен директор Андре Каланцопулос публикува отворено писмо до международната общност в Давос. Какво е основното ви послание към правителствата и неправителствените организации по света?

Най-важното послание на Андре в отвореното писмо е призивът за диалог и сътрудничество. Филип Морис Интернешънъл призовава за нов подход в решаването на световните здравни проблеми. Това е подходът на съвместната работа.

Трябва да сме честни за това кое е наистина важно: пушачите да получат помощ или индустрията да продължи да бъде мразена
? Можете ли да си представите на какви критики ще бъде подложена Филип Морис, ако след години се окаже, че ние сме можели да предложим по-добри варианти на пушачите, но сме ги оставили в лабораториите?

Затова се обръщаме с призив за съвместни действия. Търсим готовност от страна на правителствата, регулаторните органи, неправителствените организации и хората да се запознаят с нашата научна програма и с научните доказателства относно алтернативните продукти. Искаме те да бъдат отворени за нови идеи, диалог и промяна.

Говорите за по-добро обществено здраве. Каква е вашата роля в този процес?

Не говорим само за обществено здраве, но наистина сме убедени, че трябва да сме част от този процес. Тъй като предизвикателствата в областта на общественото здраве са наистина сложни, те изискват сътрудничество. Корпорациите се стремят да създават продукти, които отговарят на потребностите на потребителите и които потребителите да използват.

Макар че хората са наясно, че някои навици и поведение са вредни за здравето, те може да не се откажат от тях. И тук идва подходът, за който говорим и който е залегнал в нашата визия за свят без дим. Този подход цели да допълни основните стълбове на политиката за контрол на тютюна, свързани с превенцията и отказа от пушене.

Подходът се нарича намаляване на вредата и е част от публичните политики за обществено здраве от години. Предпазните колани в колите, каските за мотористи, ваксините или кондомите са само малка част от примерите за подхода на намаляване на вредата
. Защо не приемем, че 1 милиард мъже и жени по света имат нужда от по-добро решение и не си сътрудничим, за да осигурим това решение и да убедим хората да го приемат?

Както доказва примерът с електрическите коли, само когато големите компании предложат търговски решения, потребителите наистина избират да преминат на по-добри продукти. ФМИ е поел твърд ангажимент за разработване на по-малко вредни алтернативи на цигарите и за съвместна работа с правителствата с цел намиране на решения на сериозните проблеми на общественото здраве.

В България IQOS става все по-популярен, но как се приема продуктът в световен мащаб?

Както знаете, IQOS е устройство, което нагрява тютюна, вместо да го гори. Продуктът излезе за първи път на пазара през 2014 г. в Япония. Сега той се предлага на 43 пазари по света. В момента над 6 милиона пушачи в света са преминали на IQOS и тези продукти имат дял от 823 милиона долара, или 11% от приходите на ФМИ за третото тримесечие на 2018 г.

Тази година представихме обновена версия на
IQOS. Това е IQOS 3 и новото устройство IQOS 3 Multi. В днешния свят продуктите трябва да се обновяват постоянно на база обратната връзка и мненията на потребителите, и ние направихме точно това. Основната цел, разбира се, е да убедим повече хора по света да се откажат от цигарите и предлагаме по-добра алтернатива за тези, които искат да продължат да пушат.

Какво показват последните резултати относно рисковия профил на продукта? Нагряването по-добро решение ли от пушенето?

Съвкупността от научни доказателства, включващи клинични данни на ФМИ, резултати за химичния състав на аерозола и неклинични данни, показва, че пълното преминаване на IQOS, макар че не е без риск, представлява по-малък риск от вреда в сравнение с продължителното пушене.

Вече е налице широк консенсус в научните среди, който се споделя от водещи здравни организации, че основната причина за вредата от пушенето са вредните химикали в дима, а повечето от тях се образуват в процеса на горене.

Бездимните продукти, като тютюневите изделия с нагряване, не образуват повечето от тези вещества и следователно имат несъмнен потенциал да бъдат по-малко вредни варианти за пушачите, които не се отказват от пушенето.

Ние провеждаме обстойни и прецизни проучвания, за да докажем, че преминаването на бездимни изделия води до значително намаление на риска от развитие на заболявания, свързани с пушенето в сравнение с цигарите. В нашите изследвания се прилагат признати практики от фармацевтичната индустрия и те отговорят на насоките за тютюневи изделия с модифициран риск на Агенцията по храни и лекарства на САЩ.

Те обхващат лабораторни анализи, клинични проучвания с пълнолетни пушачи и проучвания за изследване на потенциалните ползи от продукта за общественото здраве, в т.ч. как пушачите възприемат риска от продукта и как ползват продукта в реални условия. Изследваме и реалната употреба на продукта след пускането му на пазара.