Как да привлечете работещите дистанционно към мисията на компанията
Ангажираността на служителите постепенно се повишава, но управителите на бизнеси може би трябва да обърнат внимание на онези, които работят дистанционно.
Процентът на ангажираните работници се e повишил от 32% през 2022 г. до 34% към средата на 2023 г., показа скорошно проучване на Gallup, като работещите от дома или по хибриден модел остават по-отдадени от своите колеги в офиса.
И все пак може би има основание за тревога: едва 28% от кадрите, които работят само от вкъщи, се чувстват свързани с мисията и целите на своята компания – антирекорд за последните 12 години.
Защо?
Най-вероятната причина е натрупването на физическа дистанция, чиято кулминация се изразява в психическо отчуждение, смята експертът от Gallup Джим Хартър, цитиран от Inc.
Без тази връзка има риск служителите да започнат да нехаят за работата си – да препускат през смените, без да се замислят за дългосрочните цели на компанията. Подобна отчужденост може да повлияе негативно върху възприятието на клиентите за обслужването, продуктивността, качеството на работа и дори степента на задържане на персонала, казва още Хартър.
Ето как управителите на бизнеси правилно да оценят и заздравят връзката на служителите с мисията на своите компании.
Вникнете в корена на проблема
Ако забележите подобна отчужденост сред персонала си, трябва първо да определите точно защо тя представлява проблем, казва доц. Скот Дъст от Университета в Синсинати.
Може би се отразява върху представянето на екипа? Или пък повишава текучеството?
Всяко от тези предизвикателства изисква различен подход, затова е ключово да разберете какъв резултат преследвате, допълва той.
Работодателите трябва да са наясно и че хоум офис служителите са различни.
Причините един новоназначен кадър, който работи дистанционно, да не се чувства свързан с мисията на компанията, може да са съвсем различни от тези на друг, който е в екипа отдавна, обяснява независимият брандинг стратег Ан Бар Томпсън. „В първия случай трябва да помислите как да увлечете човек, който отскоро е част от фирмата, а във втория – какво го е накарало да се отдръпне безвъзвратно“, добавя тя.
Директорите на компании трябва да се възползват от възможността да „се вгледат навътре“ – и да включат подчинените си в този процес, за да разберат къде се корени проблемът, смята Мелина Кордеро, основател на консултантска компания, посветена на социалното разнообразие, равенството и включването.
Разполагат ли служителите ви с всички ресурси – включително технологични, необходими им в работата?
Чувстват ли се „недооборудвани“?
Смятат ли, че имат нужда от допълнително обучение или пък от повече структурирано време със своите ръководители и екипи, за да разберат целите, а оттам и мисията на компанията?
Когато си партнират с персонала, за да стигнат до отговорите на тези въпроси, лидерите ще развият по-добро усещане за правилното решение, добавя Кордеро.
Не е изключено първата стъпка към заздравяване на връзката „служител – мисия“ да е съвсем проста – като преработите посланието си.
Посланията на твърде много компании са „прекалено дълги и служителите не се припознават в тях“, смята Хартър. Затова управителят трябва да се увери, че водещата цел на организацията е формулирана „кратко, ясно и вдъхновяващо“ и описва точно стойността, която бизнесът създава, добавя експертът. Дори само няколко думи са напълно достатъчни.
Възможно е и компанията да има ясна мисия, но пък служителите да не виждат каква е нейната връзка с ежедневната им работа.
Преди години брандинг стратегът Ан Бар Томпсън посещава производствения етаж на компания за медицински устройства, където голяма част от персонала ѝ споделя, че на ежедневна база не се чувства свързан с мисията да спасява човешки животи.
Затова работодателите трябва да търсят възможности да помагат на своите подчинени да виждат по-голямата картина, добавя Томпсън. Например като оповестяват успехите на компанията или ги отпразнуват като един голям екип.
И все пак някои бизнеси биха срещнали сериозни затруднения да мотивират служителите си да ги е грижа за мисията, смята доц. Скот Дъст от Университета в Синсинати.
„Немалко кадри са силно скептични, когато се опитвате да ги убедите, че генерирането на огромна печалба носи значими ползи за света“, добавя той.
Какъвто и да е случаят, ръководителите трябва да помагат на хората си да се чувстват свързани с компанията, отвъд нейната мисия. Бихте могли да инициирате социален проект, по който те да работят заедно, предлага Томпсън.
Или пък, според Дъст, да повишите ангажираността им с по-добри условия на труд: „За да се представят на по-високо ниво и да не си тръгнат от вас, може би имат нужда от гъвкавост или пък искат възможност да се издигнат в йерархията.“