Как създаденият от любов уиджет Locket стигна до App Store Awards 2022

1071
Как създаденият от любов уиджет Locket стигна до App Store Awards 2022

© Pexels

Приложението, което позволява на потребителите да публикуват снимки на началните екрани на любимите си хора, има толкова вълнуваща предистория, колкото е и самият продукт.
 
През лятото на 2021 г. Мат Мос търси начин да поддържа връзка с приятелката си Ава.
 
Той току е завършил компютърни науки в Калифорнийския университет в Санта Барбара. Ава все още не е приключила с училището, което означава, че трябва да измислят как да бъдат заедно от разстояние. 
 
Като подарък за рождения ѝ ден той, създава уиджет, който показва снимки на живо директно на началните екрани на телефоните им и им позволява да общуват постоянно.  
 
Това се разчува в университетския кампус на Ава и всички започват да я питат как могат да си изтеглят приложеието. „Наложи се да обясняваме на всички, че това е нещо лично”, разказва Мат Мос за Fast Company. Той обаче се захваща да гради компания около приложението, наречена, съвсем подходящо, Locket. За тези цел набира 12,5 милиона долара финансиране от известни имена като главния изпълнителен директор на OpenAI Сам Алтман и съоснователя на Instagram Майк Кригер.
 
Това, което първите потребители харесаха, е, че приложението не е предназначено за споделяне на съдържание със стотици хора наведнъж, а е посветено само на онези пет или десет души, за които наистина им пука, казва Мос.
 
Идеята на Locket е доста проста: уиджетът живее на началния екран на телефона ви, показвайки снимки, изпратени от до 20 близки приятели и членове на семейството почти в реално време. Няма филтри и ефекти. Мос го вижда като начин да поддържате връзка с хората, които са най-важни за вас.
 
 
По-рано тази седмица Locket беше обявен за един от петте победители в категория Cultural Impact на Apple App Store Awards за 2022 г. Според Apple наградите отличават приложения и уиджети, които „насърчават потребителите да се ангажират по-дълбоко с емоциите си и да се свързват с другите автентично, отдавайки почит на поколенията преди тях, докато си представят как да създадат по-добър свят днес“. 
 
От стартa си в самото начало на 2022 г. Locket има над 30 милиона регистрации, като досега между потребителите са изпратени почти 2 милиарда снимки.

Голяма част от този ръст се дължи на TikTok. След лансирането на продукта Мос направи видео в мрежата, показващо как работи приложението, което стана толкова популярно, че Locket беше изтеглен милиони пъти само през първата седмица след страта си. Тези потребители от своя страна направиха видеоклипове на начините, по които Locket им помага, подсилвайки глобалния му успех.
 
„Имаме много потребители в САЩ, но също и в Саудитска Арабия, Тайланд и Обединеното кралство, както и на много други места“, казва Мос.
 
Към момента Locket има екип от 10 души, който добавя нови функционалности като надписи и празнични, а следващата стъпка са съобщенията и търсенето на начини за монетизиране на приложението.  
Не очаквайте обаче технологичното развитие на уиджета да бъде твърде бързо и яростен - от Locket вярват, че голяма част от неговата привлекателност е в неговата простота.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg