Хиляди магазини бяха затворени по време на пандемията, но въпреки това датският производител на играчки Lego възнамерява да отвори 120 нови търговски обекта тази година, съобщава BBC.

"Когато магазините ни отвориха след карантината, пред тях се извиха опашки. Там клиентите получават обслужване и изживяване, което няма как да се пренесе другаде", казва изпълнителният директор на компанията Нилс Кристиансен.

Lego обяви 7% ръст на приходите и 11% ръст на оперативната печалба за първото полугодие.

В момента компанията разполага с 612 магазина по целия свят, а 80 от новите обекти ще бъдат в Китай.

От Lego също така отбелязват, че от началото на кризата, предизвикана от COVID-19, все повече възрастни хора се забавляват, сглобявайки комплектите от пластмасови кубчета.

По време на карантината много семейства са прекарвали времето вкъщи именно в игри с комплектите на датската компания.

Нилс Кристиансен обаче смята, че позитивната тенденция засега се запазва и в началото на второто полугодие, въпреки че голяма част от хората вече се завърнаха на работните си места.

Според него ръстът на покупките не се дължи единствено на двата месеца, които хората прекараха затворени в домовете си.

Успоредно с отварянето на новите магазини, компанията продължава да развива и своето онлайн присъствие. През първата половина на годината посещенията на сайта ѝ са се удвоили до общо 100 милиона.