Транспортната група Maersk очаква по-слаб ръст на глобалното търсене на товарни контейнери през 2022 г.

Компанията е превозила по-малко контейнери по море през второто тримесечие поради влошаването на потребителското доверие и проблемите с натоварването на пристанищата, съобщава Ройтерс.

"Обемите в морските превози бяха по-слаби, тъй като задръстванията на пристанищата продължават, а войната в Украйна натежава върху доверието на потребителите, особено в Европа“, каза главният изпълнителен директор на Maersk Сорен Ску.

Много експерти и наблюдатели считат Maersk за своеобразен барометър за световната търговия. Отчетът на компанията показва, че броят на контейнерите, превозени с кораби, е спаднал със 7.4% през второто тримесечие на тази година.

Компанията, която е един от най-големите спедитори в света с пазарен дял от около 17%, преразгледа перспективите си за глобалното търсене на товари до долния край на своя диапазон между минус 1% и плюс 1%.

Базираната в Копенхаген компания обаче повиши насоките си за печалбата за 2022 г., тъй като претоварените глобални вериги за доставки, които повишиха тарифите за превозите на товари, продължават по-дълго от очакваното.

„В Европа претоварването на веригата за доставки остава, тъй като търговците на дребно и производителите държат контейнери в пристанища и складове поради слабото търсене“, казват още от компанията.

Във веригите на доставки все още цари бъркотия, но ситуацията се подобряваВ глобалните вериги на доставки все още цари бъркотия, която нарушава предлагането на стоки, увеличава главоболията на бизнеса и подхранва повишението на инфлацията в световен мащаб

Ситуацията в Съединените щати е подобна, а най-големият пазар на складове в страната вече е пълен, тъй като големите търговци на дребно предупреждават за забавяне на продажбите на дрехи, електроника, мебели и други стоки.

От страна на доставките Maersk уточнява, че времето за доставка остава сравнително дълго.

„Все още не е сигурно кога ограниченията на капацитета, включително проблемите в транспорта и складирането, ще се нормализират“, се казва в съобщението.

Докато общите тарифи за превоз товари остават високи през второто тримесечие поради претоварването, Maersk отчита, че краткосрочните и спот тарифите са намалели, в сравнение с първите три месеца на годината.