Apple продължава да влага в навлизането си на азиатския пазар, след като компанията отвори своя първи търговски обект в Тайван.

Магазинът на Apple се намира в емблематичен небостъргач в Тайпе. В него работят 130 души, съобщават от технологичния гигант.

По данни на Focus Taiwan, най-големите фенове на американската компания са чакали до 68 часа пред магазина, за да бъдат сред първите, влезли в новия търговски обект, пише TechCrunch.

Освен място за продажба на стока и осигуряване на сервизна поддръжка, магазинът Apple Taipei 101 планира да се превърне в общностно средище и център за обучение.

Компанията ще предлага на посетителите достъп до програмите си Today at Apple, които покриват теми, като фотография, видео, арт, дизайн, музика и програмиране.

Подобно на други части на Азия, клиентите на Apple в Тайван трябваше да разчитат на дистрибутори или онлайн търговия, за да могат да си набавят продуктите и да ги ремонтират при нужда.

Ситуацията до сега беше такава, при все че централите на много от партньорите на Apple, включително Foxconn, се намират в Тайван, въпреки че заводите им са позиционирани в Китай.

Точни данни за пазара на смартфони в Тайван няма, но се смята, че производителят на iPhone е сред първите пет най-големи по продажби с пазарен дял от 15%.

Първият магазин на Apple в Тайван идва на фона на засилено очакване за отваряне на първите търговски обекти на компанията в Сингапур и Южна Корея.

Освен това производителят планира да разшири присъствието си и в Индия.

Компанията, която вече сглобява част от устройствата си в страната, посочва, че води „конструктивен” диалог с индийските власти по темата за отваряне на търговски обекти.