Приходите на Apple спадат за второ поредно тримесечие, но са над очакваните
Apple отчете второ поредно тримесечие на спад на приходите, но съобщи, че продажбите на iPhone са се увеличили поради силното търсене на развиващите се пазари.
Това е третият път в рамките на десетилетие, в който производителят на iPhone отчита последователни тримесечия на спад в приходите.
Приходите на технологичния гигант за второто му фискално тримесечие, приключило на 1 април, са 94,8 милиарда долара, което е спад от 3% спрямо предходния период. Нетната печалба спада с 3% на годишна база до 24,2 милиарда долара. Apple все пак надхвърля очакванията на анализаторите за 92,9 милиарда долара приходи и 22,6 милиарда долара нетна печалба за второто фискално тримесечие, според FactSet.
Главният финансов директор на Apple Лука Маестри коментира, цитиран от The Wall Street Journal, че компанията е изпитала трудности по отношение на потребителското търсене, което се отразява в намаляващите продажби на Mac и iPad, но iPhone се е представил особено добре на развиващите се пазари, което ѝ е помогнало "да компенсира някои макроикономически предизвикателства“.
Apple ускорява изнасянето на производството на iPhone от КитайСътресенията в iPhone City от последните седмици мотивираха Apple да забърза трансформацията на производствения си процес
Apple отбелязва силен ръст на продажбите на iPhone в Индия, Индонезия, Латинска Америка и Близкия изток. Маестри отбелязва, че Apple се справя добре на пазари като Индия отчасти поради последните си инвестиции в страната – нови магазини за търговия на дребно и фокус върху изграждането на общността на разработчиците на приложения там. Разсрочените планове на Apple и програмите за обмен правят продуктите на компанията по-достъпни в тези страни.
Миналия месец Apple отвори първия си магазин за продажба на дребно в Индия, което може да помогне за ускоряване на търсенето на iPhone през годината. Компанията разглежда Индия като потенциално основно място за по-нататъшна диверсификация на веригата си за доставки далеч от Китай. Основният производствен партньор на Apple, Foxconn Technology Group, също обмисля голяма експанзия в Индия, съобщи наскоро WSJ.
Защо глобалният бизнес гледа с очакване към Индия? Доводите за инвестиране в Индия са много и само се подсилват от последните геополитически промени
По време на разговор с анализатори главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук коментира, че „много хора в Индия навлизат в средната класа“ и че се надява това да се отрази положително на продажбите на iPhone.
Продажбите на iPhone са нараснали с около 1,5% до 51,3 милиарда долара, доста над очакваните от анализаторите 48,7 милиарда долара. Продажбите на водещия продукт на Apple се увеличават, тъй като потребителското търсене продължава да гравитира към най-скъпия телефон на компанията, iPhone 14 Pro Max, който представлява 24% от всички продажби на iPhone, според Consumer Intelligence Research Partners. Следва го iPhone 14 Pro с 22% от всички продажби за тримесечието, според изследователската компания.
Продажбите на най-високия клас модели на iPhone са от решаващо значение за стратегията на Apple през последните години за увеличаване на приходите в ситуация на забавящи се доставки. Търсенето на модели Pro е помогнало за повишаването на средната продажна цена на iPhone до $988 през тримесечието от януари до март от $802 през същото тримесечие на 2019 г., според Consumer Intelligence Research Partners.
Битката за AI: Всички се състезават, Apple мълчи. Но докога? Kомпанията обича да изчаква новите технологии да узреят и след това да се включи със своя собствена версия, но в случая ще ѝ се наложи да промени плана си
През първото си тримесечие, приключило на 31 декември, Apple се опитваше да поддържа търсенето на своите модели iPhone 14 Pro, тъй като веригата ѝ за доставки в Китай беше засегната от т. нар. политика за нулев ковид в страната. Приходите паднаха с 5% на годишна база за периода, което е първият им спад от близо четири години. Анализаторите очакваха голяма част от това незадоволително търсене на най-новите iPhone да прелее към тримесечието, приключило на 1 април.
За второто фискално тримесечие бизнесът с услуги на Apple нараства с около 5,5%, в съответствие с очакванията, но с по-бавен темп, тъй като според анализаторите компанията е изправена пред по-слаб дигитален рекламен пазар и по-малко разходи за мобилни видеоигри.
Действията, които най-добрите изпълнителни директори предприемат през 2023Корпоративните лидери се справят с рисковете, като същевременно намират възможности в предизвикателствата
Apple е последната от големите американски технологични компании, която отчита печалби. Миналата седмица инвеститорите приветстваха с умерен оптимизъм скромните резултати на повечето технологични гиганти, отразявайки подновения пазарен интерес към тях. Meta съобщи данни, показващи признаци на подобрение в дигиталната реклама. Alphabet отчете спад в продажбите на реклами, докато Microsoft съобщи за охлаждане на корпоративното търсене на облачни услуги. Акциите и на трите компании се повишиха, тъй като надхвърлиха прогнозите на анализаторите.
Акциите на Apple се покачиха с около 2% след затварянето на пазарите. Компанията съобщи, че е увеличила дивидента с 4% и че бордът е разрешил допълнителни 90 милиарда долара обратно изкупуване акции. Apple изкупи обратно акции за 89,4 милиарда долара през фискалната година, приключила през септември, и е изплатила на инвеститорите 14,8 милиарда долара дивиденти, според FactSet.
Следващия месец Apple ще проведе годишната си конференция за разработчици, на която се очаква да обяви нов софтуер за своите устройства, както и да представи първия си нов голям продукт от почти десетилетие: слушалки, които обединяват виртуална и разширена реалност в едно устройство. Не се очаква обаче продуктът да има голям финансов принос в близко бъдеще, коментираха вече анализатори