Случвало ли ви се е да забравите за реалността, разглеждайки в Instagram удивителни снимки от места, за които отдавна мечтаете? Ако отговорът е "да", бъдете сигурни, че не сте единствените.

Добрата новина е, че популярната платформа за споделяне на изображения е обявила въвеждането на нови бутони за действие, които дават възможност на потребителите да запазват ваканции и да правят резервации и покупки директно чрез приложението, съобщават от The Independent.

Откакто стартира през 2010 г., Instagram се превърна до голяма степен в "travel inspo" - пространство, в което хората намират вдъхновение да пътуват и да споделят снимки от своите пътешествия, които на свой ред вдъхновяват други хора.

Със своите 500 милиона ежедневни потребители платформата осигурява привидно безкраен, непрекъснато обновяващ се поток от въздействащи снимки, показващи най-желаните места за пътуване в света през очите на самите пътуващи. При толкова много потенциални потребители, не е голяма изненада, че туроператори искат да навлязат на тази територия.

10-те най-популярни места за снимки в InstagramВъз основа на резултати от онлайн проучане от Momondo класират десетте най-популярни дестинации според общия им брой хаштагове в Instagram.

Подходът за директна търговия ще даде възможност на потребителите да резервират пътувания, билети за кино, ресторанти и др.

Новите бутони за действие в потребителските профили ще позволяват да резервирате туристически услуги, да закупувате билети за различни мероприятия, да запазвате места в ресторанти или да извършвате поръчки на стоки. И всичко това без да напускате платформата.

В опит да подобри функциите на Instagram, фирмата, собственост на Facebook, влиза в партньорство със съответните услуги, управлявани от трети страни, част от които са Eventbrite, OpenTable, SevenRooms, GrubHub и YelpReservations,

"Тъй като компаниите все повече гледат на Instagram като място, където се прави бизнесът, ние се ангажирахме да улесним управлението на тяхното присъствие в платформата. Дали посредством неотдавнашното разширяване на възможностите за пазаруване в Instagram, чрез въвеждането на бутони за действие или чрез актуализациите на Instagram Direct, бизнесът има повече възможности да се свързва и да комуникира с клиентите си", заявяват от Instagram, цитирани от The Independent.

Повече от 80% от потребителите на Instagram са последвали или вече следват бизнес профили, които предлагат продукти или услуги, "което улеснява превръщането на това откритие в действие".

Така феновете на Instagram, които конпеят за пътешествия, скоро ще могат да използват новата функция, за да направят мечтаните пътувания реалност.