Subway - най-голямата верига от ресторанти в Америка по брой заведения, затвори през 2016 г. повече обекти, отколкото откри, пише Fox News.

Базираната в Милфорд компания разполага с над 40 000 обекта по цял свят и е известна с плановете си за разширения чрез франчайз.

"Ще продължим да преместваме някои обекти на по-добри места и да търсим нови локации - традиционни и нетрадиционни", се казва в изявление на Subway.

Сега компанията има около 26 744 заведения в САЩ, което е спад с 359 броя. McDonald's носи повече приходи от Subway, при положение че в световен мащаб разполага с около 36 000 обекта.

Въпреки че намаляват броя на заведенията на местно ниво, от Subway казват, че ще продължат фокуса си върху международния растеж, където продажбите са силни.

"Влизайки в 2017 г., ние предприемаме вълнуваща трансформация, която включва въвеждане на нови и подобрени продукти, създаване на още по-голямо удовлетворение за клиентите, усъвършенстване на обслужването и повече франчайзополучатели“, коментират от компанията.

Продажбите в САЩ са спаднали от 11.5 милиарда долара през 2015 г. до 11.3 долара за миналата година.

Според Business Insider няколко фактора са причина за лошия пазар на Subway в САЩ, включително скандала, свързан с дългогодишния говорител Джерълд Фол, промяната на вкусовете в страната и агресивния план за растеж, който не отговаря на очакванията.