кюлчета, които се продават като топъл хляб.

Най-голямата верига CU си сътрудничи с Korea Minting and Security Printing Corporation (KOMSCO), за да предложи на клиентите разнообразие от златни кюлчета с размер на нокът, тежащи между 0,1 и 1,87 грама.

Блокче от 1,87 грама се продава в търговските обекти на CU за 225 000 вона (165,76 долара), а блокче от 0,5 грама - 77 000 вона. Най-желани са кюлчетата от 1 грам (на цена от 113 000 вона), които са разпродадени в рамките на два дни, според местните новини, цитирани от CNBC. Златните продукти идват с поздравителни съобщения, пожелания за рожден ден и дори персонализиран дизайн за различните типове личности.

Хората на около 30 години са най-активните клиенти, като представляват над 41% от общите продажби на златни кюлчета след пускането им на пазара през април, според данни на CU. 40-годишните съставляват 35,2% от продажбите, следвани от хората на 50 години с 15,6%. 20-годишните представляват 6,8% от всички продажби.

Търсенето на кюлчета и монети в Южна Корея е нараснало с 27% на годишна база до 5 тона през първото тримесечие на тази година на фона на нарастващите цени на жълтия метал, съобщи в скорошен доклад Световният съвет по златото (WGC). Това е най-рязкото тримесечно увеличение на покупките на злато в Южна Корея за повече от две години, отбелязва WGC.

Други магазини също се носят на вълната на кюлчетата, сред които южнокорейската верига GS25, чиито клиентите могат да купуват малки златни вафли от вендинг машини.

„Обикновено във времена на икономическа несигурност, когато местната валута се обезценява, търсенето на златни физически бижута се увеличава, тъй като местните инвеститори търсят активи-убежища“, казва Хенг Кун Хау, ръководител на пазарната стратегия, глобалната икономика и пазарните проучвания в UOB.

Според Корейската златна борса цените на златото са скочили до рекордните 456 000 вона (335,3 долара) за 3,75 грама, или 0,13 унции. Корейският вон пък е отслабнал с над 5% спрямо зелените от началото на 2024 г., като в момента се търгува на 1358,7 спрямо долара.

„Много азиатски икономики се справят с инфлация и финансова несигурност за първи път от едно поколение. На този фон е логично по-младите инвеститори да се насочват към златото като начин за диверсификация и защита на своите активи“, отбелязва глобалният ръководител за централните банки на WGC Шаокай Фан пред CNBC.

///

Потребителите в Китай също купуват злато, като събирането на малки зърна в стъклени буркани се е превърнало в тенденция сред младежите в страната. Най-голямата азиатска икономика също така е водеща в търсенето на кюлчета, като през 2023 г. изпревари Индия и стана най-големият купувач на златни бижута в света.

В САЩ подобна тенденция въведе миналата година Costco, продавайки златни кюлчета от една унция на цена от близо 1900 долара.