Toyota постигна още един важен етап в напредъка си към бъдеще с нулеви въглеродни емисии с представянето на прототип на електрическия си пикап Hilux с водородна горивна клетка.

Неговият дебют, пише специализираното издание Hydrogen Central, е още една демонстрация на широкия обхват на многопосочната стратегия на автомобилен производител №1 за постигане на безвъглеродна мобилност, прилагаща различни решения за задвижване - хибридно електрическо, плъгин хибридно, електрически батерии и електрическо с горивни клетки, за да отговори на различните нужди на потребителите и експлоатационните среди по света.

Революционният пикап е представен в завода за автомобили на Toyota Manufacturing UK (TMUK) в Дерби, Англия, където е разработен в рамките на съвместен проект с партньори от консорциум, подкрепен с финансиране от правителството на Обединеното кралство.

Hilux е глобална икона на марката Toyota и синоним на изключителна надеждност и издръжливост. Проектът изследва как тези качества могат да бъдат запазени при внедряването на нов електрически задвижващ агрегат с горивни клетки с нулеви емисии.

Профил на автомобила

Новият задвижващ агрегат използва основни елементи от електрическия седан с водородни горивни клетки Toyota Mirai - технология, която е доказала своите качества в почти 10-годишното си търговско производство. При задвижване горивната клетка не отделя никакви други емисии от ауспуха освен чиста вода.

В гонитба с Tesla: BMW и Mercedes с мощна експанзия при електромобилите Двата автомобилни гиганта представиха съвсем нови концепции за електрически автомобили


Водородът се съхранява в три резервоара за гориво под високо налягане, което осигурява на прототипа Hilux очакван пробег от над 600 км - значително по-голям от този, който може да се постигне с електрическа система с батерии. Хибридната батерия, която съхранява електроенергията, произвеждана от горивната клетка, е разположена в задната част на багажника, като по този начин се избягва загубата на пространство в кабината.

История на проекта

Проектът започва в началото на 2022 г. с предпроектно проучване, дело на TMUK и Toyota Motor Europe. Впоследствие е получено финансиране от правителството на Обединеното кралство чрез Центъра за усъвършенствани двигатели - организация с нестопанска цел, подкрепяща разработването на по-чисти технологии и нови концепции за мобилност.

Това дава възможност за стартиране на интензивна програма за проектиране и разработване от 1 юли 2022 г., с партньори в консорциума Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies, Thatcham Research и допълнителна подкрепа от Toyota Motor Corporation (TMC).

Конструирането на прототипа започва на 5 юни тази година, като се работи по принципите на производствената система на Toyota в специална зона в рамките на съоръжението на TMUK. Първият автомобил е завършен само три седмици по-късно, като до края на годината трябва да бъдат произведени общо 10 автомобила. Те ще бъдат подложени на строги тестове, за да се гарантира, че безопасността, динамичните характеристики, функционалността и издръжливостта отговарят на високите стандарти, изисквани от серийния модел.

Защо Toyota спря производството си и какво означава това за компаниятаСпоред изчисления на Reuters прекъсването само за ден е струвало на компанията 356 млн. долара приходи


Проектът дава възможност на членовете на TMUK да развият и приложат нови умения, свързани с електрифицираните превозни средства с горивни клетки и компонентите на водородните системи, като всички членове на консорциума играят ключова роля и в началната фаза на програмата.

Ricardo подпомага подготовката за изграждането на прототипа, като изпълнява задачи по проектиране и разработване и потвърждава цялостния производствен процес паралелно с екипите в TMUK. През следващите месеци Ricardo се очаква да извърши цялостна оценка на превозното средство, преди да вземе решение за потенциален производствен модел, който да бъде въведен през втората половина на това десетилетие.

Членове на консорциума

Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) произвежда моделите Corolla Hatchback, Touring Sports и Commercial в производствения си център в Бърнастън, Дербишир, а хибридните двигатели - в завода си в Дисайд, Северен Уелс. TMUK започва производство през 1992 г. като първото изцяло притежавано от Toyota производствено предприятие в Европа и се превръща в първата локация на компанията за производство на хибридни електрически автомобили извън Япония.

До момента Toyota е инвестирала повече от 2,75 млрд. паунда в производствените си дейности в Обединеното кралство, а в момента в TMUK работят повече от 3000 души и се поддържат много други работни места в широката мрежа от доставчици в Обединеното кралство.

„Персонализация“ носи 33% годишен ръст на печалбата за FerrariВследствие на добрите резултати автомобилният производител повишaва прогнозата си за цялата година


Ricardo е глобална стратегическа инженерна и екологична консултантска компания, специализирана в секторите на транспорта, енергетиката и ограничените ресурси. Ricardo подпомага техническото интегриране на компонентите на горивните клетки в шасито на Hilux.

ETL (European Thermodynamics) се ангажира с предоставянето на високоинтегрални топлинни решения благодарение на постиженията си в областта на дизайна и иновациите. ETL проучва реверсивни и мултивентилаторни схеми.

D2H Advanced Technologies на свой ред предоставя високотехнологични инженерни услуги в областта на симулацията, моделирането, аеродинамиката, термодинамиката и проектирането за автомобилния спорт и други високопроизводителни индустрии. D2H извършва CFD анализ, за да покаже къде могат да бъдат направени подобрения.

Thatcham Research, компания за проучване на автомобилните рискове, посветена на разбирането на възможностите и рисковете на новите автомобилни технологии, подкрепя проекта чрез предоставяне на консултации за устойчиви ремонти и подготовка на обучения за спецификите, които изискват ремонтните дейности на автомобилите с иновативно задвижване.