Петер Шпюлер трансформира Stadler Rail AG от компания с 18 служители до глобална сила, чийто близо 11 000 служители строят всичко - от високоскоростни влакове през трамваи и маневрени локомотиви.

Сега милиардерът залага, че компанията е добре позиционирана да просперира, въпреки пандемията.

Неговата фамилна компания PCS Holding AG ще купи около една четвърт от 5.5-те милиона акции, които RAG-Stiftung продава, за близо 210 млн. швейцарски франка (217 млн. долара).

Този ход ще увеличи дела на Шпюлер до около 41.5%, който по днешни цени на акциите се оценява на над 1.6 млрд. долара.

“Аз съм напълно уверен в дългосрочно ориентирания и успешен бизнес модел на компанията,” казва Шпюлер в свое изявление.

Акциите на Stadler Rail поевтиняват с около 20% от началото на годината, изтривайки почти изцяло ръста си от първичното публично предлагане през 2019 г. насам.

Шпюлер зае временно поста главен изпълнителен директор през миналата седмица след неочакваното напускане на Томас Албург. Компанията пък не обяви финансови прогнози за 2020 г. заради коронавируса.

Шпюлер поема контрол над Stadler Rail през 1989 г., когато убеждава банка да му предостави необезпечен заем от около 5 млн. франка и я управлява в следващите три десетилетия. Продуктите й варират от дизелово-електрически локомотиви до вагони по поръчка за по-екстремни терени.

Чрез своята фамилна компания Шпюлер притежава също така дял в доставчика на авточасти Autoneum Holding AG, както и в производителя на текстилни машини Rieter Holding AG. Stadler Rail обаче остава най-скъпия му актив, а сегашният му финансов ангажимент очертава неговия рядък статут в швейцарските бизнес кръгове.

“Петер Шпюлер е един от последните покровители на бизнеса в Швейцария,” казва пред Bloomberg Тим Шлепфер, който управлява акции за 100 млн. франка в 3V Asset Management в Цюрих. “Той се различава значително от много добре платените мениджъри в другите големи швейцарски компании.”