ЕК ще разследва водещи социални мрежи заради реклама на криптоактиви

© Unsplash

В жалбата си, подадена в четвъртък, от BEUC заявяват, че разпространението на подвеждащи реклами на криптоактиви в платформите на социалните медии е нелоялна търговска практика, тъй като излага потребителите на сериозни вреди като например загуба на значителни суми пари. Организацията посочва също така, че това се случва чрез реклами и инфлуенсъри и призовава Мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите да изиска от онлайн платформите да приемат по-строги политики за реклама на криптовалути и да предприемат мерки за предотвратяване на подвеждането на потребителите от страна на инфлуенсъри.

"Криптовалутите скоро ще бъдат регулирани с новия регламент за пазара на криптоактиви, но това законодателство не се отнася за компаниите от социалните медии, които се възползват от рекламата на криптовалути за сметка на потребителите", категорична е Моник Гойенс, генерален директор на BEUC . "Ето защо се обръщаме към органите, отговарящи за защитата на потребителите, за да гарантират, че Instagram, YouTube, TikTok и Twitter изпълняват задължението си да не допускат популяризиране на крипто измами и фалшиви обещания".
Българският бизнес
- Жилищен кредит с фиксирана лихва в евро за първите 10 г. от Пощенска банка
- Зелената кауза на Yettel ще помага на потребителите да живеят по-устойчиво
- Payhawk Green помага на компаниите да вземат по-устойчиви решения