Tesla вече не е единствената автомобилна марка, която иска от шофьорите да плащат допълнително, за да отключат някои от съществуващите възможности на автомобила си. The Verge отбелязва, че Mercedes въвежда абонамент „Увеличаване на ускорението“ на стойност 1200 долара на година, който подобрява производителността на моделите EQE и EQS, както и на техните SUV варианти.

Офертата? Срещу посочената годишната такса времето за ускорение от 0 до 100 км ще се подобри с 0,8-1 секунда благодарение на по-високата пикова мощност на двигателя и увеличения въртящ момент.

От Mercedes обясняват, че това е чисто софтуерна промяна. С други думи, вие плащате, за да получите производителност, с която вашият автомобил вече разполага, но няма достъп до нея. Въпреки че офертата е по-добра от тази на BMW за отопляеми седалки за 18 долара на месец, това си остава странен ход, смятат анализаторите, тъй като тези модели на Mercedes така или иначе са скъпи, а компанията предлага много по-бързи автомобили за феновете на ускорението.

Най-впечатляващите суперколи през 2022 г. Свирепи, екстравагантни, бързи, агресивни, високотехнологични ... има много причини, поради които да ги запомните

Германският автомобилен производител обаче не е първият, който таксува допълнително за производителност. Tesla отдавна иска от клиентите си да заплащат, за да „отключат“ най-високия клас на услуги за помощ на шофьора. За известно време компанията също така таксуваше купувачите на Model S за отключване на допълнителен капацитет на батерията.

Бизнес стратегията зад такива решения е ясна. Абонаментните услуги вече са практика в редица индустрии и носят висока добавена стойност. Затова и Mercedes се надява на постоянен поток от приходи от клиенти, които иначе биха похарчили малко повече при първоначалната покупка, но след това не.

Още повече, че автомобилната индустрия навлиза с бързи крачки в ерата на свързаните превозни средства, а това е една от възможностите, които те откриват пред сектора.