Както по-рано обяви, Meta възстанови акаунтите на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп във Facebook и Instagram.

Това се случва две години, след като компанията го отстрани от двете водещи платформи за социални медии, припомня Engadget, като добавя, че Meta все пак е поела ангажимент да приложи допълнителни "предпазни мерки" към профилите му, за да "възпре повторни нарушения".

Meta, подобно на Twitter и други услуги, изхвърли Тръмп от платформите си през януари 2021 г., след като той подкрепи участниците в щурма срещу Капитолия. Компанията първоначално блокира акаунтите за 24 часа заради две нарушения на правилата ѝ, преди да го отстрани за неопределено време.

По-късно от компанията заявиха, че акаунтите на Тръмп ще останат блокирани за две години, след което забраната ще бъде преразгледана. В края на януари стана ясно, че Тръмп скоро ще възстанови достъпа си до платформите, малко след като беше съобщено, че той лично е настоял за това пред Meta.

Тръмп смята да се кандидатира за Белия дом за трети път, така че със сигурност скоро ще се възползва от възобновения си достъп. Към днешна дата обаче той има споразумение с приложението Truth Social, което отчасти притежава. Според него той трябва да споделя публикациите си първо там и не може да ги пуска никъде другаде в продължение на поне шест часа.

14 от 30-те водещи рекламодатели в Twitter са се отказали от платформатаКато цяло разходите на 30-те най-големи рекламодатели са намалели с 42%
Грешка или финансово оправдан ход?

Meta не е единствената компания, която се захвана с възстановяване на ограничени акаунти. Twitter възстанови акаунта на Тръмп в своята услуга в края на миналата година. И макар че той все още не се е разписал в някога любимата си платформа, нов доклад показва, че придобитата наскоро от Илон Мъск социална мрежа заработва добре от решението си. И то не само по отношение на акаунта на Тръмп.

Според изследване на Center for Countering Digital Hate (CCDH) Twitter печели милиони долари от възстановяването на някога забранени профили. Социалната мрежа "ще генерира до 19 млн. долара годишни приходи от реклама" само от 10 акаунта, които някога са били забранени от платформата, акцентират от организацията.

То е базирано на текущата ангажираност на 10 акаунта, които преди това са били забранени “за публикуване на агресивно съдържание и опасни конспирации". Акаунтите бяха възстановени, след като Twitter стана собственост на Илон Мъск. Списъкът включва редица популярни профили, свързани с екстремизъм и конспиративни теории, включително такива, принадлежащи на инфлуенсъра Андрю Тейт, основателя на Daily Stormer Андрю Англин, известния антиваксър Робърт Малоун и Gateway Pundit, изброяват от Engadget.

За да оцени техния обхвата и ангажираността, която предизвикват, от CCDH анализират близо 10 000 туита от тези акаунти в продължение на 47 дни през декември и януари. Според техния анализ "в един средно натоварен ден туитовете от десетте акаунта са достигнали общо 54 милиона импресии".

"Ако се проектира тази средна стойност за 365 дни, може да се очаква, че акаунтите ще достигнат почти 20 милиарда импресии в рамките на една година", изчисляват от организацията.

За да определи колко приходи от реклама могат да генерират тези импресии за Twitter, CCDH казва, че е създала три нови акаунта в социалната мрежа, които следват само изследваните профили, посочени в доклада.

Авторите му установяват, че реклами се появяват приблизително веднъж на всеки 6-7 туита. След това, използвайки данни от компанията за анализи Brandwatch, която изчислява, че "рекламите в Twitter струват средно 6,46 долара на 1000 показвания", CCDH стига до "обща сума от до 19 милиона долара очаквани годишни приходи от реклами във въпросните акаунтите".

Въпреки че оценките няма как да бъдат напълно точни по отношение на това колко може да печели Twitter от подобни потребители, те доказват, че малък брой много популярни акаунти могат да донесат сериозни печалби на платформата, посочват още от Engadget.

Дори техните послания да са противоречиви. Всички изследвани акаунти някога са били трайно забранявани от Twitter, след което са били възстановени, като този процес е следствие от предложената от Мъск "обща амнистия".

Тази политика видимо доведе до някои сътресения в отношенията на Twitter с рекламодателите. Редица водещи компании се оттеглиха от платформата, в резултат на което приходите от рекламна дейност са намалели с цели 40%, сочи доклад на Platformer.