На хоризонта се появява нова технология, която ще направи търговските полети много по-екологични, съобщава CNN.

Медията цитира съобщение на НАСА и Boeing, от което става ясно, че двете организации ще работят заедно по проект, наречен Sustainable Flight Demonstrator, в рамките на който ще построят, изпитат и пуснат в експлоатация самолет със значително по-ниски емисии.

Целта трябва да бъде постигната в рамките на това десетилетие.

"Нашата цел е това партньорство да създаде и тества пълномащабен изпитателен модел, който да помогне за създаването на търговските самолети на бъдещето, които са по-ефективни по отношение на разхода на гориво, с ползи за околната среда, търговската авиационна индустрия и за пътниците по целия свят. Ако постигнем успех, може да видим тези технологии интегрирани в масовите самолети през 2030 г.", коментират от НАСА, цитирани от CNN.

Rolls-Royce тества първия реактивен двигател с водородно горивоНа този етап целта на компанията е да докаже, че технологията работи, но в бъдеще тя обещава революция в индустрията

Първият изпитателен полет на този експериментален самолет трябва да се осъществи през 2028 г. Целта е технологията да обслужва приблизително 50% от търговския пазар на самолети за къси и средни разстояния, а резултатът от това да е впечатляващ. Според космическата агенция дизайнът, по който работят двете организации, може да намали разхода на гориво и емисиите с до 30% в сравнение с най-ефективните съвременни самолети.

Той разчита на издължени, тънки крила, стабилизирани от диагонални подпори, които ги свързват със самолета. Конструкцията създава по-малко съпротивление, което означава изгаряне на по-малко гориво.

"НАСА преследва амбициозната цел да разработи технологии, които променят правилата на играта и намаляват използването на енергия и емисиите от авиацията през следващите десетилетия, за да се постигне целта на авиационната общност за нулеви нетни въглеродни емисии до 2050 г.", се казва още в съобщението на космическата агенция.

Партньорството, подкрепено от споразумението Funded Space Act, ще разчита на техническа експертиза и съоръжения и 425 млн. долара финансиране от страна на НАСА за седем години. Междувременно Boeing трябва да осигури още 725 млн. долара и техническия план.