Първият стартъп за над $1 млрд. в Хонконг е дело на 25-годишен
Хонконг може скоро да се сдобие с първата си стартъп компания на стойност 1 млрд. долара благодарение на 25-годишен предприемач, който се занимава с отдаване под наем на телефони на туристи, пише Bloomberg.
Tink Labs е в процес на набиране на около 40 млн. долара и цели да достигне пазарна стойност от над 1 милиард долара, съобщават запознати източници.
Набирането на средства все още не е приключило и окончателните цифри могат да се променят, допълват източниците, пожелали да останат анонимни, тъй като информацията не е публична.
Основана през 2012 г. и ръководена от генералния директор Терънс Куок, Tink Labs увеличи служителите си повече от два пъти - до над 300 души, в последната една година. Финансирането ще отиде към служителите и покриването на разходите по разрастването.
През септември компанията набра 125 милиона долара и постигна пазарна стойност от над 500 милиона долара.
Докато броят на т. нар. еднорози расте стремително в Китай, стартъп компаниите в Хонконг отсъстват от списъка, сочат данни на CB Insights. Хонконг няма нито една компания, оценена на повече от 1 милиард долара, въпреки че разполага с развита икономика, която е една от водещите в Азия.
Причината за това отчасти трябва да се търси в културните норми, които подкрепят стабилните работни места в установени компании за сметка на рискованите начинания. В същото време бизнесът, към който се стремят стартъп компаниите, като продажбите на дребно, е контролиран от шепа местни милиардери и техните конгломерати.
Tink Labs, която поставя смартфони в хотелски стаи, цели да разшири присъствието си до един милион стаи до 2018 г. Телефоните на компанията могат да бъдат използвани от хотелските оператори - както в стаята, така и навън, като безплатни градски гидове и мобилни устройства за наемателите.
Стартъп компанията има около 120 000 смартфона, наречени Handy, които са инсталирани в хотелски стаи на големи вериги, като Starwood и Accor, и в луксозни хотели, като The Ritz в Лондон.
„Има някои предизвикателства пред тях, защото телефоните им не са пригодени за всеки хотел. Туристите в Китай едва ли могат да спечелят много от тях, така че те са подходящи по-скоро за Хонконг, Сингапур, Швейцария и други подобни страни“, казва анализатор.
Foxconn, която инвестира чрез FIH Mobile, работи с Tink за създаването на нова версия на смартфона й, която ще позволява на потребителите да контролират системите за забавление в стаята си.