Един от браншовете, най-силно засегнати от пандемията от COVID-19, са ресторантите.

Това се случва в глобален мащаб, а според експерти очакваните загуби са за милиарди долари.

Сега вече няма съмнение, че единственият начин тези заведения да оцелеят е да се променят и да се адаптират към новите мерки.

На какво предстои да станем свидетели?

Външни пространства

Някои ресторанти имат привилегията и квадратурата да създадат зони за хранене на открито. Ключово е да има външна зона, в която клиентът да се чувства все едно е вътре. Това може да е предизвикателство, най-вече когато навън е студено, но с повече креативност може да се постигне, макар и с определени инвестиции.

По-високи цени и по-адаптирано меню

Логично е много ресторанти и заведения да повишат цените си, за да отговорят на загубите, претърпени през 2020 г. Това им позволява да покрият някои разходи, без да се налага да слагат допълнителни такси.

Но тъй като клиентът търси и преживяване, най-вероятно ще станем свидетели на меню, адаптирано според климата. Например ресторантите - особено тези, които предлагат места на открито, ще трябва да адаптират менютата, така че да съдържат храни, които са подходящи за по-студен климат - яхнии и супи, полента, печени тестени изделия и задушени агнешки джолани.

Менютата също ще трябва да включват храна, която задържа температурата си по-дълго, но и храна, която стопля тялото и душата.

Доставка на храна

Много ресторанти бързо реагираха на ситуацията и започнаха почти веднага да правят доставки. Това обаче води до допълнителни разходи – гориво, опаковки, персонал. От друга страна, за да се отличат, те трябва да търсят по-креативни и устойчиви начини, за да привлекат и задържат клиентите.

Виртуални преживявания

И накрая, за хората, които искат ресторант в собствения им дом, заведенията ще се променят и ще предлагат меню с виртуални събития. Те позволяват на клиентите да имат контакт, макар и виртуален, с готвачи и собственици, които обикновено остават на заден план.