Европейският съюз наложи мита върху вноса на китайски електрически велосипеди в опит да защити европейските производители от подбиване на цените във времена на нарастващо напрежение над световната търговия, предава Financial Times.

Брюксел взе решение да наложи антидъмпинг мита в размер от 21.8% до 83.6% на вноса на електрически колела от Китай, тъй като без подобни мерки европейските производители просто няма да могат да се справят с ниските цени, идващи от изток.

Регулаторите са открили необходимите доказателства за наличието на дъмпинг, установявайки, че в ЕС се продават китайски продукти на цени, по-ниски от техния домашен пазар, като това води до „материални щети” за европейските производители.

Решението е пореден ход на ЕС спрямо китайския износ, който твyрде често поставя европейските компании в неизгодна ситуация, като се започне от производителите на стомана и се стигне до тези, занимаващи се с керамични продукти и соларни панели.

Новината идва на фона на надигащата се търговска война между САЩ и Китай, която засегна износа на стойност милиарди долари.

Морено Фиораванти, генерален секретар на Асоциацията на европейските производители на велосипеди (EBMA), коментира, че китайските електрически колела са „наводнили ЕС с тревожна скорост и изкуствено ниски цени”.

„Днешното решение на ЕС трябва да изпрати ясен сигнал към китайските компании за електрически велосипеди да спрат с дъмпинга, като дава на европейските производители възможността да възстановят продажбите си”, казва той.

Китайски внос е на път да задуши европейски производителиЕвропейските производители биват застрашени от китайския дъмпинг

Европейската индустрия за електрически велосипеди генерира годишен оборот от около 1.3 млрд. евро, като дава работа на около 3 500 души.

Европейският пазар за електрически колела на стойност 1.8 млрд. евро нарастна с 70% през последните 4 години. Вносът оформя близо 510 млн. евро от общата сметка, от които продукция за 295 млн. евро идва от Китай.

Според източник, близък до Европейската комисия, „голяма част” от китайския внос на електрически велосипеди ще бъде обект на мита в размер на 37%, като ставката може и да е по-ниска.

Предстои ЕК да реши дали мерките трябва да останат окончателни, като финалното решение по казуса се очаква към края на тази година.