Gucci се завърна към растежа
Силното търсене на дрехи и дамски чанти Gucci генерира ръст в приходите от продажби на компанията-майка Kering, предава BBC.
Това се случи след мащабно обновяване на Gucci, който е най-големият бранд в портфолиото на компанията Kering, под ръководството на креативния директор Алесандро Микеле.
Kering, която притежава и други модни брандове, като Yves Saint Laurent, отчита ръст в приходите си и благодарение на силно търсене от страна на заможните граждани на Китай.
Френската група отчита ръст в продажбите от 27% на годишна база, до 3.1 млрд. евро за първите три месеца на тази година.
Приходите конкретно на Gucci скачат с 37%, а тези на Yves Saint Laurent – с 12%.
Дизайнерът Алесандро Микеле (или Алесандро Мишел, ако предпочитате) замени Фрида Джианини на поста креативен директор през 20015 г. Това се случи, след като италианският бранд Gucci записваше спад в продажбите няколко последователни години.
Микеле въведе нова политика за създаване на полово неутрален дизайн на дрехите, насочвайки се към младите потребители. Освен това обнови визията на магазините на Gucci, като по всичко личи, че това се оказва успешен експеримент, който върна 97-годишния бранд към растеж.
Въпреки добрите резултати, анализатори предупреждават, че европейският пазар на луксозни стоки все още се бори за възстановяване на позициите си, като засега това се случва трудно поради високата цена на еврото. Силното евро означава, че стоките, продани извън рамките на ЕС, имат по-висока цена, респективно по-слабо търсене.
Освен това има притеснения, че търговското напрежение между Китай и САЩ може да повлияе негативно на възстановяващото се търсене на европейски луксозни стоки от страна на китайските потребители.