Италианският регулаторен орган AGCOM одобри нови, още по-строги правила за прозрачността на публикациите в социалните медии от известни личности с масова онлайн аудитория.

Решението идва малко след като топ инфлуенсърът на страната Киара Ферани – с близо 30 милиона последователи в Instagram, получи глоба от над 1 милион евро от италианската антитръстова агенция заради липсата на яснота в коледна благотворителна инициатива.

Правилата първоначално ще се прилагат за инфлуенсъри, които публикуват на италиански език и работят с италиански марки, които имат повече от 1 млн. последователи, се казва в изявление на AGCOM, цитирано от Reuters.

Всяко публикувано рекламно съдържание ще трябва да бъде ясно обозначено като такова, за да е разпознаваемо, в противен случай звездите на социалните медии рискуват да бъдат глобени с до 600 000 евро.

Мръсният бизнес на инфлуенсърите: Защо глобиха Киара Ферани с 1 млн. евроСкандал с един от най-известните инфлуенсъри в Италия разбуни духовете и социалните мрежи в дните преди Коледа

Италианският орган добави, че от инфлуенсърите ще се изисква да спазват кодекса за поведение, прилаган за всички медии, който включва правила за безпристрастна комуникация, избягване на фалшиви новини и дискриминационни или расистки публикации.

AGCOM работи по новите правила повече от година и те не са насочени конкретно към Киара Ферани, заяви ръководителят на регулатора Джакомо Ласорела в интервю за вестник la Repubblica.

В момента вниманието на Италия е насочено към "големите риби" в бизнеса, но се очаква инфлуенсърите с по-малък брой последователи също да следват правилата, допълни той.

Разследват италиански инфлуенсър за подвеждащо рекламно съдържаниеАзия Валенте публикува снимки и клипове на ресторанти, спа центрове, хотели, с които се смята, че има търговски отношения, без да ги маркира като реклама

Благодарение на огромната си аудитория и обхват, онлайн инфлуенсърите често могат да упражняват по-голяма сила от традиционната реклама за стимулиране на продажбите на продукти и увеличаване на популярността на марката.

Миналата година Франция също въведе законодателство, което забранява популяризирането на продукти като тютюневи изделия от инфлуенсърите и гарантира по-голяма прозрачност на платеното съдържание, припомня Reuters.