Италианският антимонополен орган започва разследване срещу инфлуенсъра Азия Валенте, която има 2,1 милиона последователи в социалните мрежи.

Причината за разследването е подвеждащо рекламно съдържание в постовете ѝ, съобщават италианските медии.

Азия Валенте попада в полезрението на регулатора за това, че публикува в социалните си канали снимки и видеоклипове на ресторанти, спа центрове, хотели и други туристически обекти, с които се смята, че има търговски отношения, без да използва никаква формулировка, която да подчертава рекламния характер на съдържанието.

Защо да си инфлуенсър още не е професияСмята се, че инфлуенсърството е за млади жени, а създателите на съдържание са заклеймявани като мързеливци, дори измамници. Но изкуството и бизнесът им се променят

"След десетки жалби, подадени до всички компетентни органи срещу инфлуенсъри, които нахлуват в социалните мрежи със скрита реклама, антитръстовият орган най-накрая предприе действия, като започна специално разследване.", заявиха от асоциацията за защита на потребителите Codacons.

От организацията отдавна се борят с липсата на прозрачност в сектора на инфлуенсърите, който само в Италия генерира приходи на стойност почти 350 млн. евро годишно.

От колибата в Мумбай до топ инфлуенсър: Историята на Малиша ХарваМнозина сравняват живота на момичето с филма

"От години изобличаваме некоректността на италианските инфлуенсъри, които твърде често заблуждават потребителите чрез недекларирани търговски публикации, с които извършват скрита реклама в ущърб на гражданите", обясняват от Codacons. "Достатъчно е да кажем, че оборотът, реализиран в социалните мрежи, ще достигне 348 млн. евро през 2023 г. с годишен темп на растеж от 13%", добавят те.