Втората най-висша съдебна инстанция в Европейския съюз отсъди, че логото на Adidas, а именно три успоредни линии, не може да се счита за защитена търговска марка, тъй като не се характеризира с отличителен характер.

Общият съд на Европейския съюз потвърди решение на Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост от 2016 г., което анулира предходно решение, което приемаше марката за защитена, предава Reuters.

Германската компания за спортна екипировка регистрира търговската марка през 2014 г. за дрехи, обувки и аксесоари, описвайки я като „три паралелни еквидистантни ивици с еднаква ширина, прилагани към изделието в която и да е посока.”

Тази търговска марка беше оспорена от белгийската компания Shoe Branding Europe, която води спор с Adidas от десетилетие.

През миналата година съдът на ЕС посочи, че логото на Shoe Branding, което представлява две наклонени линии, не може да бъде запазено като търговска марка поради сходството си с тази на Adidas.

Adidas трябваше да докаже, че марката е придобила „отличителен характер“ в целия Европейски съюз и потребителите знаят кога дадена стока е на Adidas и кога не.

Ретро спортни марки печелят от носталгията на милениалитеСитуацията в модната индустрия върви в крак с поведението на новите активни потребители - милениалите.

Според съда марката не може да се смята за образец, тъй като е „обикновенна фигуративна марка”.

Adidas предоставиха пред съда доказателства, че марката им се използва в пет страни от Европейския съюз, но не из целия ЕС.

Компанията може да обжвалва решението.