Adidas ще удължи спонсорския си договор с испанския футболен клуб Реал Мадрид до 2028 г., обявиха от германската фирма за спортна екипировка, която води свирепа битка за пазарен дял в Европа с конкурентите от Nike и Puma, предава Reuters.

През последните години Adidas започна да губи позиции във футбола, тъй като Nike стана спонсор на Барселона - най-големите конкуренти на Реал Мадрид в Испания, и на Ливърпул, който понастоящем се намира на второ място в Английската висша лига по футбол.

„Това споразумение ще ни помогне да постигнем мисията си да бъдем най-добрата спортна компания в света. Освен това подчертава лидерството на Adidas в категорията футбол”, казва изпълнителният директор Каспер Рорщед.

От Adidas не разкриват финансови подробности около сделката с Реал Мадрид, които се намират на трета позиция в испанското елитно футболно първенство. През този сезон испанският гранд не успя да реализира амбициите си в Шампионската лига, като отпадна рано от надпреварата.

Сериозната конкуренция на Nike, Adidas и Puma за най-големите футболни отбори в Европа провокира подписването на рекордни спонсорски договори през последните години.

Спортното спонсорство ще достигне 41 млрд. евро през тази годинаБизнесът по света ще похарчи за спортни спонсорски сделки 35 млрд. паунда (близо 41 мрлд. евро) през 2019 г.

Според някои медии, Adidas ще плаща на Реал Мадрид по 120 млн. евро на години, но източници на Reuters от компанията отхвърлиха тези цифри, посочвайки, че са прекалено високи.

През миналата седмица от Adidas обявиха спад в продажбите от 3% в Европа за първото тримесечие на тази година, като посочиха, че се надяват на възстановяване до края на годината, подхранено от бизнеса със спорна екипировка.