Българите и голяма част от тези, прекарали известно време в България, копнеят за селскостопанската продукция на страната и за простата й, но вкусна кухня.

Именно ентусиазмът за свежите, ароматни продукти на родината и искрената вяра в биологичното земеделие накарали Магдалена Малеева – една от големите български тенис легенди, да създаде своята компания през 2006 г., пише днес в коментар Financial Times.

Процъфтяващата компания за биологични продукти се превръща в утвърдено име в страната и скоро ще започне да изнася български храни към целия свят.

"За мен едно от най-хубавите неща в България е храната", сподели Малеева. "Много важна част от държавата е".

Това, което започнало като идея, бързо се разраснало в малък бизнес с големи възможности за развитие. През миналата година компанията Био България имала оборот от 1.3 млн. евро.

Днес тя разпространява и продава "традиционни хранителни продукти" от най-високо качество, както и собствено кисело мляко, произведено в София. Сред най-известните й продукти са млякото, яйцата и ред балкански специалитети като сиренето, кашкавала, айрана и бозата.

"Не очакваме да станем милионери, но искаме устойчив бизнес", посочи Магдалена. "Имаме страстта да го правим, вярваме в бизнеса и го правим. България има огромен потенциал – плодовете и зеленчуците тук имат невероятен вкус. Не съм била на друго място, където да имат същия".

"Но правителството не се фокусира върху селското стопанство. Те са по-заинтересовани от ски курортите", завърши тя.