Гигантът McDonald’s не спира да инвестира в операциите си. Това е полезно не само за дългосрочните цели на бизнеса, но и за акционерите на компанията.

Ако бяхте инвестирали в McDonald’s преди 10 години, решението ви щеше да се окаже доста доходоносно.

Инвестиция от 1000 долара през 2009 г. в наши дни щеше да струва 5 хил. долара, отчитайки обща доходност за периода от цели 400%, сочат изчисления на CNBC.

За сравнение, през същия период индексът S&P 500 постига доходност от близо 250%. Цената на акциите на компанията, която става публична през 1965 г., понастоящем достига 212 долара за лот.

Въпреки че акциите на McDоnald’s постигат чудесна доходност, отминали периодни не могат да служат за доказателство за бъдещи успехи.

Как McDonald’s инвестира в бранда си?

Въпреки че бизнесът оперира от дълго години, компанията не спира да инвестира в иновации.

След като подобри обслужването на своите драйв гишета, McDonald’s придоби Apprente - компания за изкуствен интелект от Силициевата долина.

През май пък започна инсталирането на технологията на Dynamic Yield - друга наскоро придобита фирма с над 8 хил. машини за поръчки в САЩ.

Системата за машинно обучение позволява промени в менюто на база конкретен част от деня, натовареност, климатични условия и поръчките на потребителите.

Това не е първият път, в който компанията прави технологични иновации в обектите си. През юни 2018 г. започна инсталирането на 1000 гишета за самообслужване всяко тримесечие.

Когато става дума за услуги по доставка на храна, McDonald’s започна партньорство с GrubHub и нейния бранд Seamless, предлагайки доставки до 500 локации в Ню Йорк. Компанията се надява да превърне доставките в бизнес за 4 млрд. долара годишно.

Веригата полага усилия и за намаляване на вредното влияние върху околната среда. Компанията стартира пилотна програма в отбрани ресторанти във Великобритания и Ирландия, където децата ще имат избор дали да получат пластмасова играчка от детското меню или плодове.

Awesome Burger – веганският отговор на NestleМеждународният комгломерат за хранителни стоки Nestle стъпва сериозно на пазара на продукти на растителна основа, които имитират вида и вкуса на месото

В началото на следващата година McDonald’s планира да добави книги към детското меню вместо традиционните играчки, предава Reuters.

Бъдещето на McDonald’s

Много потребители се чудят дали компанията ще се присъедини към новата мода за продукти на растителна основа, които имитират вкуса на месото.

Засега няма яснота по този въпрос. През май тази година изпълнителният директор на McDonald’s Стив Истърбрук посочи, че преди да пристъпи към подобен ход, трябва да бъде наясно по какъв начин това ще повлияе на бизнеса.

Когато погледнем идеите за алтернативи на месото, според мен, ще бъде интересно да се види кой точно ще прояви интерес към тези продукти, казва той.

„Дали са съществуващите клиенти, които искат алтернатива; дали ще доведе нови клиенти?”, добавя Истърбрук.

McDonald’s не бърза да скача в новата ниша, тъй като бизнесът й е повече от успешен такъв, какъвто е. През последната година акциите на компанията поскъпнаха с 28%.