Apple и Spotify си мерят Drake-а
Spotify започва да губи част от водещата си пазарна роля в САЩ за сметка на конкурентите си от Apple.
Докато Spotify остава лидер на международния пазар за стрийминг на музика, Apple бързо се разширява в САЩ поради способността да продава услугата си директно чрез мобилните устройства, които произвежда, като iPhone.
Повод да бъде забелязан бързият темп на растеж на Apple Music през последните две месеца се оказа премиерата на новия албум на канадския рапър Дрейк (Drake), предава Financial Times.
В рамките на първите 24 часа от премиерата, албумът на име Scorpion е бил стриймван около 170 млн. пъти чрез Apple Music. За сравнение, за същия период Spotify отчита около 130 млн. стриймвания на албума на Дрейк, въпреки че има три пъти повече потребители от Apple по света.
По думите на неназован шеф на музикален лейбъл, Дрейк прави огромна навалица около себе си на платформата на Spotify, но за сметка на това Apple предлага много по-високо ниво на ангажираност от страна на потребителите.
Spotify, Apple и другите услуги за стрийминг на музика не публикуват публично разбивки на абонатите си по отделни държави, но предоставят тези цифри на музикалните разпространители и звукозаписните компании.
Така към края на миналата седмица Apple има между 21 и 21.5 млн. абонати в САЩ, докато Spotify отчита между 22 и 22.5 млн. абоната, според данни, изнесени от представители на звукозаписни компнии. Преди година Spotify е имала около 17 млн. абонати в САЩ спрямо 13 млн. за Apple, посочват неназовани източници.
Експертите очакват Apple да застигне Spotify в САЩ до един месец. Очаква се до края на годината производителят на iPhone да достигне 27 млн. абоната на щатския пазар, докато Spotify да остане с 24 млн. абоната.
Apple Music се развива доста по-бързо от шведския си конкурент във Великобритания и Канада. По думите на Марк Мълиган, анализатор от Midia Research, Spotify ангажират по-младата аудитория като пионер в този бизнес, докато Apple разчитат на много по-широката си аудитория.
Така щатската компания може да разчита на много по-зрели, респективно заможни, потребители, като освен всичко друго, можу директно да продава стрийминг услугата си чрез смартфоните, които произвежда.
От международна гледна точка, Spotify си остава лидер на дигиталния музикален пазар. Компанията, която предлага и безплатна версия на услугите си, посочва, че има 75 млн. платени абонати към края на първото тримесечие на тази година, като очаква те да скочат до близо 100 млн. до края на годината.
Apple имат около 50 млн. абонати по света към края на май тази година, като това включва и потребители на безплатния пробен период на услугата.
Amazon също се състезава на този пазар, като към края на април компанията разполага с - както сама казва, „десетки милиони” абонати на музикалната си услуга, но без да посочва детайли.
Spotify е подложена на по-подробен преглед на темпа на нарастване на новите потребители, откато стана публична компания. Инвеститорите се вълнуват от това, тъй като компанията с пазарна капитализация от 30 млн. долара все още не генерира печалба.
По-рано през тази година съоснователят и изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек коментира, че не вижда конкуренцията като нещо със значителен принос върху бизнеса. „Не смятаме, че победителят ще вземе целия пазар”, казва той.