Конкурент на Facebook достигна 1 млрд. потребители

7542
Конкурент на Facebook достигна 1 млрд. потребители

© Pixabay

Азиатският конкурент на социалната мрежа Facebook - собственост на най-скъпата китайска компания, достигна 1 млрд. потребителски регистрации на платформата си.

Пони Ма, изпълнителен директор на Tencent - първата китайска компания с оценка от над половин трилион долара и собственик на социалната платформа WeChat, обяви постигнатата цел по време на фестивал, проведен в края на миналия месец, предава Financial Times.

В изявлението на Пони Ма се говори за „потребители“, но реално става дума за „потребителски регистрации“, а не за отделни активни индивиди, уточнява говорител на компанията.

Броят на активните потребители често се използва от компаниите от Силициевата долина, за да измерят популярността и обсега си. Китайските компании използват същия термин в тримесечните си отчети, но обикновено имат предвид броя на регистрациите, а не броя на отделните потребители.

WeChat обяви ръст в потребителските регистрации от 15.8% на годишна база към края на миналия септември. Компанията за проучвания eMarketer изчислява, че WeChat има 494.3 млн. индивидуални потребители само в Китай през миналата година.

Платформата на Tencent е истински доминатор на милиардния китайския пазар. WeChat се използва обикновено за онлайн комуникация, но платформата разполага с множество приложения, като мобилни разплащания, електронна търговия, резервация на билети за железопътен транспорт и прочее.

Китайските потребители често се шегуват, наричайки WeChat комунална услуга.

„Голяма част от растежа (в броя регистрации) е възможно да идва от чужбина, от Югоизточна Азия, Европа и САЩ“, казва Матю Бренан, основател на консултантската компания ChinaChanel, която има особен фокус върху WeChat.

Китай връща специалисти у дома чрез щедри предложенияЧастни и държавни инвеститори в Китай са създали фондове за рисков капитал, насочени към китайци в чужбина

Една от причините за увеличението на регистрациите е фактът, че китайските емигранти често използват WeChat, за да поддържат връзка с близките си в родината.

Търговци на дребно по света вече предлагат конкретната услуга, предназначена директно за китайски потребители, като в Европейския съюз дори съществува център, който да помага на търговците в създаването на онлайн магазин чрез платформата WeChat.

Въпреки това, растежът на китайската социална мрежа е ограничен в чужбина поради популярността на други доминанти, като WhatsApp. Услугата за комуникация на Facebook има 1.3 млрд. активни потребители по света всеки месец, сочат данните на компанията към края на първото полугодие на миналата година.

Опасността от цензура, която върви ръка за ръка с WeChat, също отблъсква чуждестранните потребители от китайското приложение. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg