Азиатският конкурент на социалната мрежа Facebook - собственост на най-скъпата китайска компания, достигна 1 млрд. потребителски регистрации на платформата си.

Пони Ма, изпълнителен директор на Tencent - първата китайска компания с оценка от над половин трилион долара и собственик на социалната платформа WeChat, обяви постигнатата цел по време на фестивал, проведен в края на миналия месец, предава Financial Times.

В изявлението на Пони Ма се говори за „потребители“, но реално става дума за „потребителски регистрации“, а не за отделни активни индивиди, уточнява говорител на компанията.

Броят на активните потребители често се използва от компаниите от Силициевата долина, за да измерят популярността и обсега си. Китайските компании използват същия термин в тримесечните си отчети, но обикновено имат предвид броя на регистрациите, а не броя на отделните потребители.

WeChat обяви ръст в потребителските регистрации от 15.8% на годишна база към края на миналия септември. Компанията за проучвания eMarketer изчислява, че WeChat има 494.3 млн. индивидуални потребители само в Китай през миналата година.

Платформата на Tencent е истински доминатор на милиардния китайския пазар. WeChat се използва обикновено за онлайн комуникация, но платформата разполага с множество приложения, като мобилни разплащания, електронна търговия, резервация на билети за железопътен транспорт и прочее.

Китайските потребители често се шегуват, наричайки WeChat комунална услуга.

„Голяма част от растежа (в броя регистрации) е възможно да идва от чужбина, от Югоизточна Азия, Европа и САЩ“, казва Матю Бренан, основател на консултантската компания ChinaChanel, която има особен фокус върху WeChat.

Една от причините за увеличението на регистрациите е фактът, че китайските емигранти често използват WeChat, за да поддържат връзка с близките си в родината.

Търговци на дребно по света вече предлагат конкретната услуга, предназначена директно за китайски потребители, като в Европейския съюз дори съществува център, който да помага на търговците в създаването на онлайн магазин чрез платформата WeChat.

Въпреки това, растежът на китайската социална мрежа е ограничен в чужбина поради популярността на други доминанти, като WhatsApp. Услугата за комуникация на Facebook има 1.3 млрд. активни потребители по света всеки месец, сочат данните на компанията към края на първото полугодие на миналата година.

Опасността от цензура, която върви ръка за ръка с WeChat, също отблъсква чуждестранните потребители от китайското приложение.